Weet iemand wat voor meubelstuk dit is?

Mijn ouders hebben dit meubelstuk gekocht in een 2e handswinkel maar weten niet wat het is of voor dient. Iemand enig idee.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat je de maten en de diepte van het vak niet hebt vermeld. Mijn vader heeft het bekeken, hij denkt dit te herkennen als een meubeltje dat gebruikt werd om sigaretten en sigaren in te bewaren. De sigaretten lagen los op het vilt, met en zonder filter apart in de smalle vakjes, de sigaren in het wat bredere vak. Het grote vak is bedoeld om benodigdheden zoals lucifers, een tangetje om de sigaren mee te knippen en aansteekmateriaal voor de sigaar.
Vroeger (jaren 60) had hij zelf zo'n soort kistje maar dan zonder pootjes voor op tafel, als er bezoek was, of tijdens verjaardagen werd dat tevoorschijn gehaald en werd er uit gedeeld. Boven dit meubeltje kan een bijbehorend pijpenrek hebben gehangen, waarvoor ook de nodige hulpmiddelen in het grote vak lagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, is ook nog maar de eerste keer dat wij zo'n vraag plaatsen dus niet bij nagedacht. Even moeten navragen en de lengte is 75cm en diep 30cm. Ik ben niet de maten per vak opgevraagd. Bedankt voor je reactie en bijbehorende informatie!!! Heel leuk om te lezen. Ik ga dit doorgeven aan mn ouders.

Antwoorden (1)

Jammer dat je de maten en de diepte van het vak niet hebt vermeld. Mijn vader heeft het bekeken, hij denkt dit te herkennen als een meubeltje dat gebruikt werd om sigaretten en sigaren in te bewaren. De sigaretten lagen los op het vilt, met en zonder filter apart in de smalle vakjes, de sigaren in het wat bredere vak. Het grote vak is bedoeld om benodigdheden zoals lucifers, een tangetje om de sigaren mee te knippen en aansteekmateriaal voor de sigaar.
Vroeger (jaren 60) had hij zelf zo'n soort kistje maar dan zonder pootjes voor op tafel, als er bezoek was, of tijdens verjaardagen werd dat tevoorschijn gehaald en werd er uit gedeeld. Boven dit meubeltje kan een bijbehorend pijpenrek hebben gehangen, waarvoor ook de nodige hulpmiddelen in het grote vak lagen.

Als de diepte van het vak 30 cm is klopt dit niet, met de poten meegerekend is het mogelijk. Hij herkend dit door de vakverdeling, welke gelijk is aan zijn kist. Het tafeltje kan gestaan hebben naast een rokersstoel.