In mijn badkamer hangt een vreselijke rioollucht. Kan dat kwaad voor de gezondheid. ?

De woonstichting heeft al zoveel gedaan in mijn badkamer. Bad open gemaakt, op het dak iets gemaakt. Koker open gebroken, nieuwe buis en giffons geplaatst. Niets helpt het blijf stinken, niet elke dag maar ineens is het er weer. Het maakt niet uit of het regent of droog is.
Ik slaap naast de badkamer en wordt er 's nachts wakker van. Dan ga ik naar beneden om op de bank verder te slapen. Het is een eengezinswoning van 19 jaar oud

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Antwoorden (2)

Het lichaam neemt stank waar als een gevaar, iets dat niet normaal is. Dus is het antwoord ja dat kan kwaad zeker dat het een rioollucht is. Het meeste gevaar zit hem niet in de reuk maar wat de reuk veroorzaakt.
Als het blijft dan gaat het op de lange duur een probleem voor de gezondheid zijn. Je gaat er u aan ergere, je slaap gaat er negatief worden door beinvloed, zaken die niet echt gezond te noemen.
De raad dat ik u kan geven is met uw neus op zoek gaan van waar de reuk komt. dit lijkt mischien komisch, maar zo heb je een grote kans dat je het vind. Je moet het dan wel doen alsof je een hond bent. De reuk kan ook komen van uit de vloer.
Ik had enkele jaren geleden ook af en toe een sterke rotende geur in mijn keuken.
Maanden niets te vinden, besloot ik voor hond te spelen en heb ik gans mijn keuen besnuffeld. Uiteindelijk zat ik met mijn hoofd in een kast waar sierflessen instonden.
en daar tussen vond ik een fles waar de reuk uitkwam. Na de fles bekeken te hebben ondekte ik dat er een muis was ingekropen en er niet meer was uitgeraakt.
Dus zoals je ziet kan het aan iets kleins liggen.
Bekijk ook eens dat je nergens geen verborgen afvoerputjes liggen hebt. Deze moet je ook regelmatig vullen met water.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zuivere rioollucht kan giftig zijn,maar ik veronderstel dat de geur in uw badkamer geen zuivere rioolucht,maar eerder een andere of combinatie van andere geuren.
(Rioolgassen kunnen zeer giftig zijn.
Ze bevatten in meer of mindere mate H2S (rotte eierlucht)
PH gassen (waterstoffosfiden met verschillende formules die naar rotte vis stinken) en soms zure gassen en andere giftige dampen alsmede stikstofoxiden en ammoniak die ook (zeer) giftig zijn).
Je zou je tot de millieudienst van de gemeente kunnen wenden en kijken of zij u niet verder kunnen helpen of eventueel een analise van de gassen kunnen maken.