Hoe komen er vlekken op een spiegel?

De spiegels van onze slaapkamerkast werden met een natte doek gereinigd. Daarbij zal een paar keer vocht langs de rand van de spiegels zijn gelopen. Die vertonen nu een doffe verkleuring aan de randen. Is dit onze schuld of zijn die spiegels kwalitatief niet in orde? Valt dit eenvoudig weg te werken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
2.5K

Het beste antwoord

De zilverlaag aan de achterzijde van de spiegel is gevoelig is voor vocht. Zilver is een edelmetaal, maar kan ook oxideren. Dus gewoon roesten. Als een spiegel een jaar in de buitenlucht in weer en wind staat, zal hij eerst vanaf de buitenkant gaan roesten, en later vanuit het midden.

Het is dus vermoedelijk bij het schoonmaken door gebruik van teveel water ontstaan. Helaas kun je dit niet meer wegwerken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jullie schuld, niet de spiegel.
Je kunt daar gewoon met een glasdoek, zeemlap of een oude krant verfrommelen en er overheen om het weg te halen.