kan ik mijn stenen vloer lakken zodanig dat er een glanslaag op komt te liggen ?

Toegevoegd na 9 uur:
het is een poreuze terracottavloer

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
5.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor stenen vloer? Beton, plavuizen, gietvloer?

Het beste antwoord

Ik heb zeer goede ervaringen met Oxanolie.
Dit is echter geen olie, maar een soort vernislaag, die uitermate slijtvast is en transparant.
Ook zeer geschikt op plavuizen vloeren en zelfs op hout.
Heb het vorig jaar op mijn natuurstenen tafel aangebracht in drie lagen, ziet er noig prachtig uit.
Alleen geschikt voor binnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wordt veel toegepast in stenen en plavuizen vloeren in openbare ruimte, waar veel mensen van buiten naar binnen lopen.
Is zeer slijtvast en makkelijk aan te brengen.

Toegevoegd na 8 uur:
Voor een terracotta vloer, is oxanolie zeer geschikt, het vormt een laagje alsof het is geglazuurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor dit duidelijk antwoord . We gaan oxanolie zeker proberen .

Andere antwoorden (1)

Met een slijtvaste parketlak of jachtlak in hoogglans kan dit, mits de vloer een enigszins ruw (geenspiegelglad) oppervlak heeft