kan je zelf een spiegel een nieuwe achterkant geven?

Ik heb eeb spiergel en nu kan je op een paar pleken doorbde spiegel heen kijken nu is de vraag ken je de spiegel zelf een nieuwe achter kan geven

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Antwoorden (1)

Helaas, dat is niet mogelijk,dat is iets voor een speciaal bedrijf.
Spiegels worden gemaakt van blank glas, waar een zilverlaag op wordt gegoten,
dat moet een bepaalde tijd drogen,en daarna gaat er een lak laag over heen.
Vroeger toen alles nog niet zo duur was,repareerden wij deze spiegels,ze werden eerst schoon gemaakt met zoutzuur,en dan op nieuw behandeld,met zilver en lak.
Er gaat ook een echte zilverlaag op wel verdund,met water.
Maar nu in deze tijd kan je beter een nieuwe kopen,de behandelingen zijn nu niet meer te betalen.
Is het een spiegel waar je veel waarden aan hecht,dan zou je kunnen informeren bij een glashandel,die weten wel een adres waar dat kan gedaan worden.
Maar vraag eerst prijs.
Succes er mee.
burgos