hoe kies je een goed bed?

Mijn man en ik zijn al jaren aan het klooien met ons bed.
Inmiddels al 6 jaar en ik heb weer de neiging om op de bank te gaan slapen i.v.m. rugpijn.

Ben daar eigenlijk wel flauw van, maar hoe kies je nu een goed bed?

10 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je hier wel iets aan hebt:
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/slapen/matrassen/tips-matras-kopen/
Reddie
10 jaar geleden
Jammer dat je zoveel problemen hebt met je bed.
Ik koop gewoon de op één na goedkoopste, en lig daar al 30 jaar op. Mazzel, dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ligt er onder je matras?
Spiraal,lattenbodem,boxspring?

Het beste antwoord

De ombouw is minder van belang dan de matrassen ,kies een matras op de persoon en vermijjd dat je een middelmaat matras kiest ,ieder zijn eigen matras is de beste oplossing, Als je een bed koopt koop dan voor elke persoon een apart matras,en let erop dat de matrassen in de ombouw passen. Het postuur van personen is verschillend en daar moeten de matrassen op aangepast worden. voorbeeld
bed 1,80 breed 2 meter lang 1 matras hardheid 3
man 45 jaar 1,9 meter 102 kg, vrouw 40 jaar 1,6 meter 58 kg . voor deze configuratie is het onmogelijk 1 passend matras te kiezen ,de hardheid die de man nodig heeft is veel te hard voor de vrouw.
bijvoorbeeld van een oplossing nieuw bed 1,8 meter breed 2,2 lang
1 matras 0,90*2,2 meter hardheid 4 voor de man
1 matras 0,90*2,2 meter hardheid 2 voor de vrouw
matrassen en bedden moet je kunnen uitproberen ,met proefliggen ,ga naar de vakhandels en laat je daar goed voorlichten ,ga niet op het eerste aanbod in 1/3 deel van je leven breng je door in bed en vaak worden bedden gekocht als het ondergeschoven stiefkind, er word minder geld uitgegeven aan een bed(matras) als aan het bankstel in de huiskamer terwijl je er veel meer tijd in doorbrengt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk eens bij matras uit proberen op internet,meestal als je een matras koopt is dat een sof,het is eigenlijk ondoenlijk om een matras direct te kopen,valt altijd tegen.Er zijn bedrijven waar je een matras 4 weken mag gebruiken,dat is een ideale oplossing,proberen zou ik zeggen.
Succes
burgos
10 jaar geleden
De frame van het bed maakt niet per se uit, wel de keuze voor een boxspring of een bed met lattenbodem.
Een goede lattenbodem kan namelijk verschil maken. Lattenbodems kunnen ingesteld worden op hardheid, gebaseerd op lichaamsgewicht, en hoe meer latten, hoe beter (meestal).