IS het schadelijk om kleding om een minder goed geïssoleerde ruimte te -bewaren ?

Hallo, ik heb een zolderkamertje aan mijn slaapkamer (naast de mezzanine waar bed staat), deze is geïsoleerd & afgewerkt, maar niet zo goed als de slaapkamer. Er is een vinyl vloer en witte muren, maar je voelt wel dat het killer is dan op de afgewerkte mezzanine. Nu vroeg ik me af of het schadelijk zou zijn voor mijn kleding als ik deze in dit kamertje op rekken zou hangen, zoals een inloopkast. (voor winter en zomer wissel)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Het gaat niet om temperatuur maar om vocht. Vocht is slecht voor kleding. Dus als het kamertje klam is, er water langs de ramen loopt etc dan is het niet goed voor je kleding. Er is wel een verband met verwarmen. Door te verwarmen wordt de relatieve luchtvochtigheid minder en dat is beter voor je kleding,