Hoe krijg ik de lamineer laag van mijn keukendeurtjes?

Ik wil graag de lamineerlaag van mijn keukendeurtjes afhalen (en de deurtjes daarna opschuren en aflakken).
Is hier een simpele manier voor?
Bij sommige deurtjes heeft t al vanzelf los gelaten en trek ik het er zo vanaf maar er zijn ook een aantal deurtjes waar t lamineer nog wel goed stevig op zit.

Bvd. Sabine

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
7.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het spaanplaat is dan is er weinig aan te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is gewoon mdf met een laag erover.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet het wel lukken om het geheel over te schilderen,maar hoe je dit moet verwijderen zonder de kastjes te beschadigen weet ik niet.

Antwoorden (4)

Het zou denk ik wel kunnen met een plamuur mes. De lijm is het stevigst dus je moet uitkijken dat de lijm niet stukjes van het hout eraf trekt want dan beschadig je kastje en dan heb je er niks meer aan. Maar als je dit voorzichtig doet zou het best wel kunnen lukken er moet wel al echt een stukje af zijn als je het met een plamuur mes wil gaan doen. Ik denk dat het zo wel meot lukken ik ben alleen geen exper.
Succes! :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die lamineerlaag is daarop aangebracht onder hoge druk en zal er enkel afkomen als u het hout kapot maakt.
Waarom niet schilderen op die laag ? Dit kan perfect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja gebruik een föhn maak de laminaat laag warm zodat de lijm die er tussen zit weer zacht word dan zal je de laminaat los kunnen trekken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het er perse af wil halen,zal er geschuurd moeten worden,wij als meubelfabriek gaan die panelen door de schuurmachine lekker strak er door,en dan 2x dan is het er wel af,je zou kunnen kijken bij jou in de buurt,of er een meubelfabriek is die dat wil doen,de andere oplossing is,een electrisch schuurmachientje met grof schuurpapier probeer wel vlak te blijven anders krijg je kuilen.Later met fijn papier na schuren.Als je het zo doet moet het lukken.Niet met plamuur mes lukt je nooit,laminaat is geperst en de bedoeling daar van is dat het nooit meer los laat.
Suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel met grof,echt grof schuurpapier.
burgos