Als een 2-persoons matras 160x220 is, welke maat beddek+overtrek heb ik dan nodig?

Met andere woorden; als ik in de winkel een beddek+overtrek koop van 160x220 cm, past deze dan wel op het matras van 160 x220 cm en heeft dit beddek+overtrek dan een 'overhang' links en rechts van het matras? Of moet ik bijvoorbeeld een beddek+overtrek van 200x220 cm aanschaffen voor een matras van 160x220 cm om het geschikt te kunnen krijgen om 'over te hangen' links en rechts?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Antwoorden (3)

160 bij 220 hangt niet over, je kunt ook beter een groter dekbed kopen dan je matras is, 220 bij 2 meter bijvoorbeeld, dat hangt over en dan kun je er lekker ruim onder liggen met z'n tweeën, daarvoor is een breedte van 160 te smal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt een dekbed nodig van minimaal 200 breed, maar beter is 240 breed. Je hebt dan elk een ruimte van 40cm om lekker in weg te duiken. Als de ander aan het dekbed ligt te trekken en jij ligt in de kou, dat is ook niet feestelijk. De lengte moet natuurlijk gewoon 220 zijn. Pas wel op met de dekbedovertrekken, die zijn vaak maar 200cm lang.
Ivana
10 jaar geleden
160 x 220 cm

Dan dekbed:
240 x 220 cm of
2x 140 x 220 cm

met overtrek:
lits jumeaux (240 x 200/220 cm) of
2x 1-persoons (140 x 200/220 cm)

Zowel eigen ervaring als in de bron.
Bij twijfel zou ik altijd voor de grotere maat gaan, heerlijk in de winter om wat extra dekbed te hebben.