Is Leen Bakker verantwoordelijk voor mijn kast?

Ik heb een kast gekocht bij Leen Bakker.

Na bijna de volledige kast in elkaar gezet te hebben breekt 1 van deuren uit de kast. De scharnieren zijn letterlijk uit de kast gebroken. Aan de achterzijde is de volledige kast bedekt met een plaat die dmv 60 spijkers en 24 schroeven is vast gezet.

Laat de plank uit welke de deur is gebroken de 1e plank zijn die je gebruikt om de kast in elkaar te zetten. Deze plank is beschadigd en dus niet meer bruikbaar.

De oplossing van Leen Bakker; De plank, achterplaat, schroeven en spijkers toe sturen om te vervangen.

Mijn ervaring: kasten die je uit elkaar haalt, gaan nooit meer zo mooi in elkaar (vooral met zoveel schroeven en spijkers die je er uit moet halen.)

Moet ik dit pikken van Leen Bakker of heb ik recht op een nieuwe kast?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
3K

Antwoorden (2)

nee want dan heeft u de schroeven te vast gedraaid of te los waardoor het afbreekt. hier is leen bakker niet aansprakelijk voor. meestal heb je het geluk als ze hem terug nemen. maar in een feit.. nee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Simpel, degene die de kast in elkaar heeft gezet is hier verantwoordelijk voor.
Als de klant dat zelf heeft gedaan zijn alle kosten voor de klant en hoeft Leen Bakker niks te vergoeden.
Ik heb dit soort kasten jaren lang in elkaar gezet voor een meubelzaak en er zit een bepaalde volgorde in, houd je je daar niet aan dan is de kans zeer groot dat het fout gaat. Het belangrijkste is dat de deuren er als allerlaatste pas in gaan!
Omdat ook de achterplaat word vervangen kun je de spijkers en schroeven iets opschuiven zodat je weer genoeg "vlees" hebt.
Als ik het goed begrijp heb je 1 complete achterwand die alleen aan de achterkant word vast gezet (dus zonder beugeltjes die binnen in de kast worden vast gezet).
Het makkelijkste is dan om eerst de kast helemaal in elkaar te zetten (liggend op de voorkant om uitbreken te voorkomen) en dan pas de achterwand vast zetten (zorg dat de kast haaks is!!)
Zet de kast overeind en zet de kast op zijn plek.
Dan de legplanken omdat je er nu nog makkelijk bij kunt, en als allerlaatste pas de deuren.
Door de deuren er als allerlaatste pas in te zetten kun je de kast nog redelijk goed verschuiven en heb je nog wat grip om de kast te ondersteunen tijdens het verschuiven zodat er niks uitbreekt.