wat is er te doen aan laminaat dat bij de naden gaat opbollen?

bij een deel van laminaat begint het bij de naden op te bollen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
12.5K

Antwoorden (2)

Opzwellen van laminaat is het gevolg van vocht. Dus of je hebt een dusdanig vochtig huis dat je laminaat er van opzwel, of je dweilt de vloer te nat of je laat nog wel eens water over de vloer gaan.

Je moet de vloer zo droog mogelijk houden. Eenmaal opgezwollen laminaat is niet meer in oude staat te herstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het laminaat gaat opbollen komt dit meestal door vocht. Hierdoor komt het laminaat te strak te liggen. Naast het oplossen van het vochtprobleem zou je kunnen proberen het laminaat aan de kanten onder de plinten in te korten zodat het laminaat weer zwevend ligt en kan uitzetten.

Bij mijn schoonouders was dit ook een groot probleem. Er bleek in de kruipruimte water te staan dat via het beton omhoogtrok. Het laminaat is toen een paar keer ingekort, maar nu is de kruipruimte leeggepompt en is het probleem ook weg.

Als inkorten niet kan (het laminaat ligt nog zwevend) dan is hier denk ik niet veel anders aan te doen dan het laminaat vervangen (nadat het vochtprobleem is opgelost).

Toegevoegd na 2 minuten:
klustips in de bron