Hoeveel kost het om een slot in een binnendeur te laten maken, door een slotenmaker?

In de slaapkamerdeur zit nu een gewone klink. Er zit geen uitsparing voor een slot in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt beter een klusjesman dit laten doen, de deur moet aangepast worden voor het slot, waarom zet je zelf geen haakje op je deur?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt er maar aan waar je dat slot voor wilt gebruiken? Wil je de deur op slot hebben als je in je slaapkamer zit dan kan zo'n haakje of een schuifje prima. Gewoon om te voorkomen dat iemand zomaar naar binnen loopt.
Wil je de deur ook op slot hebben als je niet op je kamer zit? Dan zul je toch echt iets met een sleutel moeten hebben. Maar je vertelt niks over de materialen wat toch wel belangrijk is. Heb je een opdekdeur of gewone? Houten of metalen kozijn?
Een binnenwerk met slot is niet zo duur. Ongeveer 25 euro. Een gaatje bijmaken voor het sleutelgat is zo gedaan. Een beetje klusser kan dat zo maken. De klink met sleutelgat kost misschien ook maar een 10 euro. Dan moet er alleen nog een slotgat in het kozijn komen. In een houten kozijn kan dat makkelijk uitgehakt worden. Een metalen plaatje erop en klaar. In een matalen kozijn zitten al vaak de juiste uitsparingen. Misschien alleen een andere afdekplaat kopen. Het duurste is dus de klusser. Wil je een officieel iemand betaal 50 euro per uur of meer. Een handige buurman of vriend doet het voor een kus en een biertje ;)

Antwoorden (1)

De montage alleen al kan zomaar 50-200 euro kosten, maar dat ligt er ook aan wat voor deur je hebt. Als ik jou was zou ik ook even langs de dichtstbijzijnde slotenwinkel gaan en vragen hoe moeilijk het zou worden en hoeveel het kost.