Hallo,wie weet of je gewone eau de toilet kan gebruiken als huisparfum met geurstokjes?

Ik heb nog wat luchtjes over die ik niet gebruik. o.a. goedkope en neppers. weet iemand of ik deze met geurstokjes kan neerzetten of dat dit ongezond is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je dat oversprayen in een andere verpakking? Of zit er een schroefdoppie op? En waar haal je de stokjes? Even benieuwd of die los te koop zijn!
Lijkt mij overigens geen probleem, alhoewel ik vermoed dat de alcohol met een weekje wel verdampt is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hi Mriek, ik wil ze overgieten (dopjes kunnen er wel af) Ik heb wel eerder die dure huisparfums gekocht en giet die ook altijd over, in een eenbloemsvaasje. Vind ik mooier dan die lelijke flesjes, zeker als je een grotere goedkopere fles koopt. Van die heb ik ook nog de stokjes. Verder heb ik er ook een van Milleflori (oid) met een soort gipsen bloem er op, heb je geen stokjes nodig en kan je steeds opnieuw vullen. Alcohol die verdampt.. maakt dat uit voor de geur?? Anders giet ik er wel een scheutje wodka in, hihi

Antwoorden (1)

wel ja, ik doe dat ook. ik ben namelijk allergisch tegen allerlei parfums dus ik gebruik iets waar ik niet allergisch tegen ben.
maar natuurlijk ben ik niet op de hoogte of het met alle soorten "geuren" even goed werkt. mijn geur is nl. opgenomen in een reukwater zonder alcohol (wegens allergie). en vermits in eau de toilet vaak alcohol is, en alcohol verdampt, zou het wel eens kunnen dat je reukje "ervan doorgaat" na een tijdje. met of zonder stokjes.
en tja... ongezond. Ik denk dat die "gewone" geuren die men voor luchtverfrissers etc gebruikt nu ook niet zo super gezond zijn om permanent in te ademen (alleszins als je eens nagaat wat er allemaal inzit aan chemische stoffen), Het zij dan dat je iets neemt met natuurlijke bestanddelen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hi 'liveisgreat' bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de luchtjes die ik wil gebruiken zijn de ooit gekochte 'troep' van de markt, dus ga er vanuit dat dat allemaal ook heel chemisch is.. Maar het is alleen voor in de badkamer. Ik ga er nog even over nadenken.