Is populierenhout aan te raden voor meubels?

Ik wil een eettafel kopen die gemaakt is van populierenhout. Heeft iemand ervaring met meubels in deze houtsoort als het gaat om werking, verkleuring, hardheid etc? Is het

Dank vast voor je antwoord!

14 jaar geleden
in: Interieur
8.3K

Het beste antwoord

Ik heb er drie jaar terug een schommelstoel mee gemaakt. Na verloop van tijd kraakt het wel, maar ja het is hout. Ik zou andere projecten ook met dit hout doen. Dus mijn antwoord luidt ja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dank je. Dat kraken zal voor een eettafel wel minder zijn dan bij een schommelstoel vermoed ik. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en het hangt er uiteraard van af wie er in zit toch?
paulus811
14 jaar geleden
Iemand die er zelf een meubel van heeft gemaakt, kan niet anders dan het beste antwoord geven. Dank!

Andere antwoorden (3)

Ja. Populier is heel mooi taai en langlevend hout. De mona lise is er zelfs op geschilderd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Populierenhout is een natuurproduct, elk stuk populierenhout
is anders en uniek. Structuur en kleurverschillen zijn hierdoor onvermijdelijk. Hout kan onder invloed van vochtige
lucht of droge lucht gaan werken, waardoor scheurtjes
kunnen ontstaan, of verbindingen kunnen gaan openstaan.
De ideale luchtvochtigheid is tussen 50 en 60 %.
Deze meubelen worden gefabriceerd met de modernste machines en zijn altijd recht. Toch kan het zijn, meestal bij het vullen van de kast of het plaatsen van de tv, dat deuren en/of laden scheef gaan hangen. Het meubel gaat zich dan n.l. Zetten naar de ondervloer, die vaak niet waterpas
is. Dit euvel kunt u gemakkelijk verhelpen door het meubel eerst waterpas te zetten (hiervoor zijn handige wiggen verkrijgbaar). Daarna kunnen de deuren, indien nodig, met de verstelbare scharnieren bijgesteld worden, zodat de deuren weer recht hangen.

Lees meer informatie op onderstaande site:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord, maar wat er staat geldt voor alle houtsoorten.
Populierenhout is zacht hout dus als U van vlug wisselen van tafels houd neemt U Populierenhout.In deze tijd kunt U beter hard plastic nemen als er kinderen in huis zijn.Die heb je in Kras en krimpvrij.De ideale oplossing voor vele problemen.En geen dank, graag gedaan.