Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de standaard plaats voor een gaskraan?

Onze keuken wordt gerenoveerd. De gaskraan zat in de oude situatie op een plaats naast het aanrecht, net buiten het zicht. Omdat we geen keuze hadden opgegeven (Lees: het is ons niet gevraagd/voorgesteld) zou deze op dezelfde plaats komen als waar deze zat.

Nu heeft de woningbouw deze gaskraan toch laten verplaatsen naar een plek boven het aanrechtblad. Hij is dus niet teruggeplaatst naar de plaats waar deze zat.

De woningbouw verwijst mij echter naar een "standaard" plaats voor een gaskraan. Zij hebben mij hiervan niet op de hoogte gebracht en het is vooraf ook niet afgesproken. Staat daarom ook niet op papier. Om mijn gelijk hierin te krijgen richting de woningbouw en dus de kraan weer te laten verplaatsen is mijn vraag dus: Wat is de standaard plaats voor een gaskraan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De kraan moet in de buurt van het kooktoestel zitten en goed bereikbaar zijn.
Mogelijk zijn gasleidingen opnieuw gelegd of vervangen en de installateur heeft kraan ongetwijfeld geplaatst volgens voorschriften. Ik geef je weinig kans bij woningcorporatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding