Waneer spreek je van een plavuizen vloer of een tegelvloer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
18.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Plavuizen zijn dikker dan tegels, in mijn definitie... Plavuizen leg je ook in een tuinpad, tegels zouden dan breken op den duur... Voor mij zit het hem in de dikte... Bij plavuizen veel dikker dan 1 centimeter en tegels niet dikker dan 1 centimeter of op zijn hoogst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, XiniX er zijn ook echt plavuizen die je in de kamer legt.

Andere antwoorden (6)

Het verschil zit 'm veelal in de uitstraling.... Plavuizen hebben vaak een wat rustiek uiterlijk terwijl tegels een wat 'killere' uitstaling hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plavuizen zijn van oudsher, gebakken, vierkante vloertegels, wel of niet geglazuurd.
Later zijn er imitatie's gekomen van deze plavuizen en zijn deze moderne plavuizen een eigen leven gaan lijden.
Vloertegels kunnen allerlei maten hebben, vaak niet vierkant en vaak veel kleiner dan plavuizen of veel groter, ook kunnen deze tegels van natuursteen zijn.
Ergens is er tegenwoordig geen grens meer te trekken, tussen de plavuizen en vloertegels en lijken vloertegels weer steeds meer op plavuizen.

Toegevoegd na 1 uur:
lijden =leiden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegel of plavuis, het lijkt alsof het over twee verschillende dingen gaat, maar dat is niet zo. Het zijn beiden keramische producten op basis van klei. Er zijn net zo goed geglazuurde plavuizen als ongeglazuurde tegels. Het verschil zit hem vooral in de uitstraling. Plavuizen hebben vaak een wat rustiek uiterlijk. Toch zijn er tegenwoordig ook imitaties van natuursteen en gepolijste plavuizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plavuizen zijn dikker dan tegels. Volgens mij kun je tegels lijmen met tegellijm en moeten plavuizen in cement gelegd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plavuizen zijn groter van formaat en meestal niet vierkant, zijn dikker en hebben geen gladde oppervlakte. Ook zijn ze meestal in donkere kleuren uitgevoerd.
Tegels zijn lichter en kunnen zowel vierkant als rechthoekig zijn.
Ze hebben een glad oppervlak en veelal lichtere kleuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen tegels op de vloer noem je plavuizen.
Eén uitzondering hierop= mozaiektegel. Deze kan b.v. op de vloer in een toilet liggen.
Alle andere tegels (b.v. op de muur) noem je gewoon tegels.