Kan je een witgoed een jaar opslaan zonder dat je daarna problemen krijgt?

Het gaat om een wasmachine, koelkast en vriezer. Ik ben van plan ze ruim een jaar op te slaan. Zou ik ze daarna zonder problemen weer kunnen gebruiken. Heb namelijk gehoord dat het niet bevorderlijk zou zijn om deze apparaten nadat je hebt gebruikt ruim een jaar "stil" te laten staan.

Alle apparaten zijn nu 1 jaar oud.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een jaar moet zeker geen probleem zijn als ze goed droog worden opgeslagen. Ik zou het wasmiddelbakje verwijderen en als het kan de klep open laten. Zelfde met de wasdroger en deur ijskast. Die moeten niet afgesloten blijven. De rubbers van de deuren kan je eventueel inpoederen met een beetje talkpoeder. Dat is altijd wel goed voor rubbers. Een jaar is op zich niet zo lang. Er zijn zat witgoedproducten die zo lang in de winkel/ fabriek staan (hoewel ze dan meestal als restgoederen worden verkocht).

Geen probleem hoor... Bij gebruik verouderen de slangen en andere zaken net zo goed als dat ze niet in gebruik zijn... Wellicht slijt het zelfs meer... Maar het kan heel goed...

Dit moet kunnen. Maar zorg ervoor dat de koelkast en de vriezer er een klein beetje kunnen ventileren. Ze gaan anders vreselijk muf ruiken. Dit krijg je er slecht uit. En als er een heel klein beetje vocht in achtergebleven is, komt het weer er anders in. De wasmachine kun je het beste ook een grote schoonmaakbeurt geven voor je hem zo lang stil laat staan: zeepresten verwijderen, filter schoon, ontkalken etc.

Als je de apparatuur schoon en droog opslaat,zal dat geen problemen geven! Kijk wel bij het opnieuw in gebruik nemen,of er zich nergens ongerechtigheden in bevinden!

De eerste vraag die bij mij opkwam is: hoe gaat het dan met de garantie die je op het witgoed hebt. Die verloopt dan ook natuurlijk.

ja hoor dat is geen probleem,zorg wel dat ze goed schoon zijn ivm stank en nooit helemaal sluiten de apparaten...berg ze wel op op een plats wat vochtvrij is bijv. een citybox

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100