Hoe kan ik mijn kamer groter laten lijken?

Mijn kamer is echt SUPER klein 2 bij 2,5 er past niet eens een bed in. Mijn opa heeft het bed zelf gemaakt het matras is een beetje in elkaar geduwd het bed is aan de muur vast gemaakt. Een hoogslaper op maat laten maken is ook geen optie want mijn matras komt net onder mijn raam uit als er een hoogslaper op maat is staat die voor mijn raam. ik heb er ook nog een bureau in moeten proppen en die mag ik van mijn ouders niet weg doen. Wat kan ik doen??????

Toegevoegd na 12 minuten:
En mijn bed hangt een heel klein beetje hoger waar 2 kasten onder staan waar mijn kleren in zitten.
Maar ik denk dat ik mijn bureau gewoon maar weg ga doen als het mag en een klein opklap tafeltje neer zet waar ik toch nog mijn huiswerk op kan gaan maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.5K
Amadea
11 jaar geleden
Eerst schrijf je dat het bureau van je ouders niet weg mag. Maar 12 minuten later denk je dat het tóch mag. Wat is nou de waarheid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@amadea
ze schrijft áls het mag, niet dát het mag... ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw kamer is kleiner dan een cel, leuk om te weten de volgende keer dat je je kamer binnen loopt

Antwoorden (9)

Nou fysiek kan je die kamer niet groter maken. Je kan wel een trucje uithalen, door ergens aan de wand een flinke spiegel te hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De muren een lichte kleur geven. Een opklapbed kopen. Daar zet je overdag je bureau tegenaan, zodat je genoeg loopruimte hebt.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was ook mijn gedachte! Blokkeerbare wieltjes onder je bureau, zodat het makkelijk te verplaatsen is. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de meeste opklapbedden hebben een matras van 2 meter lang. Dan zijn ze inclusief ombouw zo groot dat ze niet passen.
wat ook helpt is om niet te veel kleine decoratieve prulletjes te zetten... hoe minder het staat , hoe leger ...dus hoe groter je kamer lijkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde!
Wat ik heb gedaan is lichte kleuren gebruikt op de muren, en zoals de anderen zeggen een inklaptafel gebruiken. Dat helpt echt een stuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Strepen op de muur!

Horizontale strepen doen je kamer langer lijken en verticale strepen doen je kamer hoger lijken. Verder zou ik me er niet zo druk om maken omdat je beter een goed en groot bureau kan hebben in een kleine kamer dan een te klein opklapbureautje.

Misschien kun je vragen of je kledingkasten op een andere kamer mogen staan, of op de zolder ofzo zodat je meer ruimte krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juistem. Als je er kunt slapen en (goed werken) is dat prima. Weinig ruimte voor rotzooi, en je hoeft er tenslotte geen rondjes in te rennen. Geen prutmeubels inzetten om ruimte te winnen waar je verder niks meer mee kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Strepen lijkt me echt vreselijk druk!
Vooral in zo' n kleine ruimte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie zegt dat je strepen van 1 cm breed moet nemen? Mijn zoon heeft afwisselend strepen van 50 cm breed en kleiner.
Je ouders inschakelen!
Net wat iemand in de reacties zegt, je kamer is kleiner dan een cel.
Is er geen grotere kamer in huis, waar je in kan verhuizen?

Zo nee, laat hun meedenken hoe je opklap-meubelen kunt maken / kopen zodat je meer loopruimte hebt.
Opklapbed, Opklapbureau.
Misschien kunnen de kastjes opgehangen worden aan het plafond, zodat je met een (opklap) krukje er toch bij kunt.

Misschien kan je bureau aan de onderkant van je bed gemaakt:
Als je je bed dan opklapt, "valt" je bureau eronderuit.

PS maak dat bureau niet te klein, om je huiswerk te maken heb je toch een beetje ruimte nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je opa heeft niet voor niets een hoogslaper gemaakt, om meer ruimte te creeren. Je kamer is dus al kwa ruimte prima benut.

Mijn dochter heeft zelf ook net zo een klein kamertje, en hoe graag ze het ook wilt, er past écht geen hoogslaper in, of een groot bed (ze heeft een kinderbedje) omdat ze een schuin dak heeft, en een inbouw kast. Maar desondanks herken ik je probleem wel.

Wat ik zelf heb gedaan is planken aan haar muur vastgemaakt, zodat ze daar haar spulletjes op kwijt kan. Ik heb een nachtkastje gegeven, zodat haar boekjes erin kunnen, en haar wekker.

Maar goed, zij is acht en ze heeft een roze kamer, maar dan nog, het is en blijft een klein hok.

Je kan één muur lichter verven, de muur die je gelijk ziet als je binnenkomt.

Planken en opbergers (doosjes etc) doen al heel veel wonderen!

Daarnaast is ze kampioen in rommel maken (zoals zoveel kinderen), dus moet ze van mij altijd haar kleding in de was gooien, omdat door het maken van rommel je kamer al kleiner lijkt. En al helemaal met kleding op de grond.

Bovendien: hoe meer prullaria en rmmeltjes in je kamer, hoe rommeliger het oogt, dus elke dag even de boel opruimen, scheelt al een hoop, bovendien heb je een kleine kamer, dus je bent zó klaar.

Als je het een of twee keer in de week stofzuigt, oogt het ook al schoner en groter.

Heb je teveel rommel in je kamer, dan zou ik even met een vuiniszak er doorheen gaan en alles weg doen wat je niet meer gebruikt danwel stuk is.

Het wegdoen van een bureautje is in mijn ogen niet praktisch, omdat je dan de spullen die daar ophoren ergens anders neer gaat zetten, wat weer rommel geeft. Bovendien is schrijven in je bed niet prettig, gaat dat pijn doen aan je rug en om nou in de woonkamer te gaan zitten om je huiswerk te doen zou ik je niet aanraden, dus laat lekker dat tafeltje staan, maar zorg ervoor dat het opgeruimd blijft.

Verder: zorg er altijd voor dat de grond leeg is, geen rommel op de grond, dat oogt meteen al stukken opgeruimder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opa heeft een bed gemaakt, geen hoogslaper....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je schreef dat er kasten onder stonden, ik nam het aan, sorry.
Antoni
11 jaar geleden
bigmomma27, Bessy is niet de vraagsteller (dat is gast64208), maar de inhoud van de reactie is juist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daarom! ik zag het ook toen k het al verstuurd had hahaha ach, het is bijna weekend :)
Je kamer groter laten lijken lukt met lichte muren en een spiegel, maar de ruimte goed benutten is belangrijker met zo'n kleine kamer.
Je zou je bed en je bureau kunnen combineren.
Je bed hangt al wat hoge, schrijf je. Vraag je vader om de bureaublad boven je bed met scharnieren aan de muur te monteren. 's Nachts kan dat blad tegen de muur opgeklapt worden en met blokje o.i.d. op z'n plaats gehouden worden. Overdag klap je het dan neer en kun je daar prima zitten met je benen onder je bed.
In het midden moet natuurlijk ruimte vrijgemaakt worden voor je benen. Links en rechts kunnen ladenkastjes staan voor je bureauspullen en eventueel nog wat kleding.
Vraag je ouders of je kleren ergens anders kunnen hangen.
Misschien kan het bureau wat je al hebt gedemonteerd worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Als ik het goed begrijp, krijgt de vraagsteller met jouw ideeën een bureaublad dat op zijn minst zo dik is als een standaard matras. Dat lijkt mij helemaal niet handig! "Daar prima zitten met je benen onder je bed" lijkt mij vrijwel onmogelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het bevalt.
Het bed van de vraagsteller is al hoger dan normaal.
Een standaardmatras is 20 cm. dik. Daar komt de bedbodem bij, totaal zit je dan op 25 a 27 cm.
Als ik aan mijn bureau zit, heb ik 22 cm. ruimte tussen mijn bovenbenen en het bureaublad. Met deze oplossing heb je blad slechts enkele centimeters hoger.
Maar het blijft behelpen.
Neem of maak een kast waar je je bed uit kan trekken.
Of een laag bed een kleine kast of vraag of je de zolder mag