Wat zijn de voors en tegens van vloerbedekking in de badkamer? Het lijkt me lekker warm, maar is het wel hygiënisch?

Toegevoegd na 1 uur:
Wij hebben nu tegels in de badkamer die spekglad zijn als er een druppel water ligt. De familie is dus al afgericht om de vloer droog te houden.
Natte vloerbedekking lijkt me niks, maar als je weinig water morst zie ik niet zoveel bezwaren, of mis ik iets?

Toegevoegd na 10 uur:
O, en we hebben geen toilet in de badkamer. Vloerbedekking onder een toilet lijkt me smerig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen, vloerbedekking in de sanitaire ruimtes. Een ramp, niet schoon te houden!

Het beste antwoord

Ja lekker warm aan de voeten is wel een voordeel ja. Maar als je het douche gordijn vergeet dicht te trekken kunnen de sputters al snel op de vloerbedekking komen. En als dat eenmaal nat is dan duurt het vaak wel even een tijdje voor het weer droog is. Bovendien kan het door het vocht muf gaan ruiken.En bovendien gebruik je in de badkamer vaak toch wel iets van gel of make up. Laat eens een pot gel vallen op de vloerbedekking als je het deksel er niet op hebt............
Loop in de zomer eens met blote voeten door de tuin heen en kijk eens wat er dan voor zwart vuil op je voeten achter blijft ................
Ik denk dat een anti slip matje handiger is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het water kan niet weg en het zal gaan rotten en schimmelen. Houd het bij een douchemat. Die kan je wassen en wisselen.

Toegevoegd na 1 uur:
Je kunt de tegels ook laten opruwen zoals ook bij oudere mensen in huis gebeurt (door de gemeente) zodat ze niet vallen en zelfstandig kunnen blijven wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In engeland hebben ze bijna allemaal tapijt in de badkamer!
Je kan tijdens het douche daar waar je loopt en afdroogt ook extra handdoeken leggen op de vloerbedekking.
Als het aan mij lag had ik het ook maar mijn vrouwtje wilde het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Engelse huurwoningen tref je inderdaad nog wel eens vloerbedekking in badkamers aan. Ik heb in Engeland gewoond en de meeste huurders zijn niet zo blij met hun vloerbedekking. Het is over het algemeen onhygiënisch en onpraktisch. Ze kunnen hier niet veel aan doen, omdat het van de verhuurder is.
Lijkt mij niet ideaal,maar er is een oplossing als je dat
wil,wij hebben kennissen die hebben dat ook, maar die
hebben het los gelegt,die hangen het elke 2 weken
even op het balcon om te drogen.en dan krijg je geen
narigheid van schimmel enz.
Suc 6
burgos
12 jaar geleden
hygiënisch is het niet, maar van HG hebben ze anti-slip, dat werkt prima, en kan gewoon over de tegels heen, verkrijgbaar bij de bouwmarkt, drogisterij en sommige supermarkten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een blamage, je hebt de verkeerde tegels laten plaatsen!!

Er zijn speciale anti-slip tegels, die heb ik hier ook in de badkamer. Het is absoluut onmogelijk op daarop uit te glijden, ook als deze nat zijn met een beetje zeep.

Probeer als je de klus hebt uitbesteed om een financiële compensatie te krijgen of vervanging voor andere tegels af te dwingen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit als je "wij hebben nu tegels..." zou op vatten in de zin vas dat je ze recentelijk hebt laten plaatsen. Ik twijfel nu of dat wel het geval is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze badkamer zat al in dit huis toen we hier in '93 kwamen wonen... Vandaar dat de gedachten wel eens uitgaan naar een nieuwe. En dan zouden er inderdaad nooit meer zulk soort tegels in moeten komen want ze zijn echt levensgevaarlijk.