Hoe maak ik het tafelblad van een brocante tafel grijs?

En krijg ik het zelfde resultaal bij verschillende meubels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Dat hangt van de houtsoort af en van het effect "grijs" wat jij wilt bereiken.
Je kunt het natuurlijk allemaal gewoon grijs verven, maar ik denk dat dat niet is wat je bedoelt?
Een 'oud grijs' effect kan op verschillende manieren.
Bijvoorbeeld met gekleurde was of met krijtverf.

Nee, je krijgt niet hetzelfde resultaat bij verschillende meubels.
Echt oud hout van verschillende meubels kan immers ook de meest uiteenlopende tinten hebben.
Daarnaast bepaalt ook de basiskleur van het hout het eindresultaat. Een donkere, of roodachtige houtsoort zal een heel ander effect geven dan een lichtgekleurde houtsoort. Ook de mate van poreusheid speelt een rol.

http://www.verftechnieken.nl/vergrijzen-old-wood-effect.html