Wie heeft er een tip om kerstballen op te ruimen?

Ik heb nog steeds de kerstballen los liggen en weet niet hoe ik ze moet opruimen zodat ze niet breken.
Inmiddels zijn alle dozen waar ze inzaten al verdwenen en vorig jaar had mijn man (tipisch mannen hihi) ze los in een door gedaan en natuurlijk waren er een paar al gebroken voordat ik ze in de boom kon doen.
Dat zil ik nu anders gaan doen uiteraard?

Wie o wie weet een simpele oplossing?

Toegevoegd na 2 minuten:
Herstel:

"door" = "doos"
"zil" = "zal"

14 jaar geleden
in: Interieur
2.1K

Het beste antwoord

Typisch mannenantwoord dan maar.
Ga naar Blokker daar verkopen ze dozen om kerstballen in op te bergen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Een laagje keuken papier onderin de doos. Dan elke bal in een velletje keukenrol. Een laag ballen in een doos maken van ballen van gelijke grootte. Dan een laagje karton eroverheen. Een laagje keuken papier en zo door tot de doos vol is.

Dan de doos niet laten vallen, niet odnerop een stapel of tussen andere dozen in klemmen en ze zouden heel moeten blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je simpele speciale opbergbakken voor oa te koop bij blokker. Daar zitten kartonnen in waar je als het ware vakjes van maakt. Daarbij pak ik ze altijd nog in in keukenrolpapier.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier een mooie curverdoos ervoor zie link:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou ze in een soort schoenendoos kunnen doen en elke keer een laagje watten ertussen leggen
14 jaar geleden
Alle ballen in een stukje (of twee of drie stukjes) keukenpapier rollen en dan in een doos leggen.
Volgens mij zijn er ook wel speciale dozen met van die vakjes te koop. Ik zou alleen niet weten waar en ook daarin zou ik met keukenpapier werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn speciale opbergdozen voor te koop waarin allerlei vakjes zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij blokker 2 curver-boxen gekocht waar speciale kartonnetjes bij in zaten waar kerstballen zonder problemen in kunnen worden opgeborgen. De curverboxen kunnen gewoon op elkaar worden gestapeld en de kerstballen liggen veilig en botsen niet tegen elkaar. De boxen kostten geloof ik 9,95 per stuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens op deze site:

http://www.actie.nl/?Kerstballenbox_voor_45_ballen&page=product_detail&actie_idfk=901959
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelf de doos van het kerstpakket genomen je weet wel met die witte papiersnippers/slierten erg goed om je ballen in te leggen laagje over laagje liet de doos namelijk vallen en alles was nog heel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe groot jou zolder is maar als ie groot genoeg is : maak de ballen goed vast in de boom de piek eruit en een stukje dun plastic erover en helemaal compleet op de zolder in een hoekje zetten. en het is ook nog veel gemakkelijke en het gaat ook nog veel sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan heel makkelijk een oplossing vinden. Zelf vindt ik het handig als je een doorzichtige doos hebt, met van die vakjes er in. Natuurlijk kan je t ook doen met keukenpapier, maar dat moet dan steeds weer gebruiken of over nieuw doen. Je hebt ook gewoon van die kerstbalhouders, die in een doos zitten. heel handig. ook heb je dat voor kerstslinger die altijd in de war zitten. En als even mee zit heb je ook een plekje voor je piek zodat die ook niet kapot gaat.