ik heb per ongelijk de aanrecht van mijn zus beschadigt wordt deze door mijn aansprakelijkheidsverzekering vergoed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoiets kun je het beste bij je verzekering navragen omdat dat per verzekering kan verschillen.

Antwoorden (2)

Ja, officieel gezien zou het vergoed moeten worden. Hier is geen spraken van Moral Hazard (moreel wangedrag).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nee dat klopt niet helemaal yKriistian, dat hangt van de verzekering af. Je hebt het namelijk over directe familie, en niet iedere verzekering dekt dat.
Soms wel, en soms niet. Dit hangt af van je verzekering. Sommige verzekeringen vergoeden schade die je maakt bij directe familie niet. Dit zul je dus moeten navragen bij je verzekering. Ik kan wel tal van voorbeelden gaan geven, maar de beste optie is:

1. Navragen bij je verzekering.

Ander optie, maar niet zoals het hoort:
2. Jouw man/vrouw/partner (als je die hebt) de schade laten melden.
3. De schade melden maar dan aangeven dat je de schade hebt veroorzaakt bij de man/vrouw/partner (als ze die heeft) van je zus.

Bij de laatste 2 opties is er geen link van familie banden, en heb je dus kans dat je verzekering niet weet dat jij de schade bij directe familie hebt veroorzaakt.