Waarom kost een hoogglans keuken zoveel meer dan een matte?

Wij willen een keuken kopen en bij de keukenwinkel werd ons verteld dat een hoogglans 3300 extra kost. Ik vraag me af waarom, het is toch gewoon een ander soort verf dat erop gesmeerd wordt lijkt me.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ik een tip mag geven, wat hierboven ook al gezegd werd; gan naar Ikea. Voor dezelfde prijs heb jij een complete keuken inclusief hoogglans deurtjes en apparatuur. De prijs die je extra betaald is totaal afhankelijk van hoe dat geproduceerd wordt. Zijn de deurtjes al bestaand en wil je die hoogglans hebben dan is dat vaak handwerk en betaal je dus heel veel extra. Voor deurtjes die al hoogglans zijn hoeft dat niet. Deze deurtjes worden in grote hoeveelheden geproduceerd en zo kan de prijs naar beneden. Ook maakt het uit of het gelakt is of dat het folie is. Folie is uiteraard een goedkoper product om te produceren. Dus zijn die deurtjes ook goedkoper. ps. bij ikea zijn de hoogglans deurtjes met folie bedekt maar je hebt dan ook 25 jaar garantie! Ze zijn daar te krijgen in wit, geelwit, zwart, rood en grijs.

Bronnen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100