Bestaat er vynil wat het patroon heeft van een keramische tegelvloer in de kleur van Terra cotta?

Ik zou het heel mooi vinden om mijn huis te sieren met een vloer van Keramische tegels met de kleur Terra Cotta. Helaas past die vloer wat gemiddeld genomen ongeveer 50 euro p/m2 kost een beetje te duur, het zit niet in mijn budget zogezegd aangezien het om 100 m2 gaat (iets ruimer genomen).

Nu ben ik verschillende winkels afgegaan op internet naar een dergelijk lijkende vynil vloer maar kan het nergens vinden. Hoe kan ik erachter komen dat zo'n vloer wel verkocht wordt en waar? Ik heb op internet gezocht naar: "Vynilvloer terracotta tegel motief", maar dat werkt niet. Bestaat er wel een vynilvloer met dit motief?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel dus niet alleen de kleur maar ook echt het tegelmotief zoals voorbeeld

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Amadea
12 jaar geleden
Heb je ook geprobeerd het te schrijven als "vinyl"? Dat helpt wellicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verhip, haha, thanks, dacht dat het zo hoorde. Maar toch zou ik nog niet weten hoe te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is er absoluut ; de beste manier om het te vinden is gewoon wat zaken aflopen die vinyl verkopen in een ruime keus. Op Internet is het niet alleen lastig zoeken, vaak staat ook maar een klein deel van het assortiment online, en kun je het niet echt duidelijk beoordelen.
Maar er is veel keus in vinyl met tegelmotief.
En tegenwoordig is er ook laminaat met tegelmotief ; ook heel mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, bedankt, Laminaat is misschien wel praktischer ivm met een hond en scherpe nagels.

Het beste antwoord

Dat hééft wel bestaan in de jaren 70.... mijn ouders hadden dat namelijk, maar daar heb je nu niks aan.
Wat ik weet is, dat het van het merk Novilon was toendertijd.
Ik heb even voor je gekeken op internet, maar nog niet veel gevonden:

Marmoleum: scrollen naar beneden: niet echt met voegen...
http://www.blankenburghbv.nl/nl/homestyle_vloeren.htm

Onderstaande site heeft een foto....misschien informeren?
http://www.woonnet.com/showitem_168_Vinyl.html

Als ideetje: je kunt misschien ook zoeken op de woorden marmoleum, plavuizen, plavuizenprint, tegelprint, novilon, plavuizenmotief, tegelmotief.

Toegevoegd na 13 minuten:
Misschien nog bij linoleum?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ga ik zeker doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, jouw antwoord komt het beste in de buurt, sterker nog, ik heb inderdaad bij je 2e link een vloer gevonden wat naar mijn smaak is. Bedankt en hiermee geef ik je 10 punjes voor je beste antwoord. ;-)

Andere antwoorden (3)

Jazeker dat bestaat, zie eens in bijgevoegde link.
Daar zal u zeker uw gading vinden.

Toegevoegd na 7 uur:
Op de 2e link is een iets nauwkeuriger foto te zien.
Dit is een Canadese firma die ook in Nederland verkoopt.
Ziet er zeer mooi uit, veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je link. Ik heb gekeken en zag inderdaad een vinylvloer met de kleur van terra cotta, helaas mist die het tegelmotief. Maar dat had ik ook in mijn vraag vergeten aan te geven. Toch een + voor je antwoord daarom.
Probeer het bij Tele Tegels in Zoeterwoude!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens bij Interfloor vinyl. Volgens mij hebben we zoiets in de winkel hangen als staal. Succes!