Hoe een ammoniak kring te verwijderen van een gelakte houten tafel?

Bij het schilderen hebben we gebruik gemaakt van amoniak om te ontvetten. De fles is op de gelakte houten tafel gezet en kennelijk is daar amoniak langs gelekt en heeft dit een kring in de tafel veroorzaakt. Dat betekent gelijk dat de lak van de tafel ook niet goed is en dat de tafel opnieuw moet worden gelakt. Nu is het blad vrij massief, maar om de hele kring er uit te schuren moet het hele blad worden geschuurd, anders krijgen we een kuil. Weet iemand een manier om de amoniak kringvlek er vooraf zo goed als mogelijk uit te trekken, zodat er minder van het blad hoeft te worden geschuurd. Ik zie een antwoord graag tegemoet. Vr.gr.

Picture for question
2 jaar geleden
in: Interieur
3.5K

Antwoorden (1)

Je zal echt moeten schuren,dit is er zo ver ingetrokken dat je dat nooit weg krijgt zonder schuren.
Maar dat is helemaal geen probleem je schuurd je hele bovenblad , dan krijg je toch geen kuil?
Is grof en dan later met fijn schuur papier,
Dan heb je gelijk weer een nieuwe tafel.
Succes
burgos