Waarom kan bij een bureaukast vaak maar één lade tegelijk open?

Op sommige bureaukasten zit een beveiliging dat er maar één lade tegelijk open kan. Wat is hier het praktisch nut van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
4.3K

Het beste antwoord

Dit geldt in mijn ervaring alleen voor de grote lades, niet voor de kleine pennen lades, welke wel open kan als een grote lade open is.

Het praktisch nut zal zijn dat de kans dat de ladekast omvalt (Naar voren kukelt) kleiner is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan voor 2 dingen zijn, of de kast word te zwaar een kant op als alle laden open staan zodat hij om kan vallen, of het is een beveiliging om te zorgen dat je er niet met je vingers tussen de lades kan komen met dicht doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat ik een bureaukast heb gehad waar die beveiliging niét opzat kan ik je vertellen dat dit is om te voorkómen dat de kast gaat kantelen wanneer je meerdere volgeladen lades tegelijk open hebt staan. Zo'n volle la heeft namelijk een behoorlijk gewicht. Als de andere laden dichtblijven houden die de kast rechtop.
Amadea
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat zijn dat nou weer voor rare minnen, +
Ook de mogelijkheid, dat je met hand pijnlijk klem komt te zitten tussen 2 vlak boven elkaar gelegen laden is levensgroot aanwezig.

Toegevoegd na 50 seconden:
Vandaar o.a. de beveiliging.