IN welke kleur schilder je een plafond

IN welke kleur ten opzichte van de muren schilder je een plafond. Kan je alles in dezelfde tint wit schilderen of doe je dat best niet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Interieur
26.5K

Het beste antwoord

Een plafond schilder je meestal wit,de reden hiervan is, dat het een idee van ruimte geeft.Over het algemeen is het verstandiger om de wanden ook in lichte tinten te schilderen.Het geheel bevorderd het ruimtelijk effect.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb alles in dezelfde kleur wit geverfd, is mooi rustig. Vriendin van mij heeft het plafond in een donkerdere teint wit geverfd, daar heeft ze spijt van, je ziet heel goed dat er een scheidslijn tussen plafond en muur zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kleur van een plafond heeft een grote invloed op de rest van de kamer. Heel traditioneel is wit. het is ook de meest gekozen kleur. Maar wat is mooi? Doen we het omdat vrijwel iedereen voor wit kiest? Of omdat we het altijd al wit was? Wat ik er van denk: het is een ziekenhuiskleur! Een wachtkamerkleur bij de dokter of tandarts. Een kleur omdat je niet iets anders durft. Neen, het is helemaal geen kleur! wit is niets. Ga, nu eens kijken naar een voor jou prettige ruimte. Een kroeg, een mooie winkel,een leuk eethuisje,enz. Een ruimte waarvan je zegt, hier is het gezellig! Daar vind je geen witte plavond's. Daar vind je kleur! Witte wanden en plavond's zijn kil en onpersoonlijk. mensen met lef geven het een kleur, ook de wanden, wel moet het goed passen bij de rest in huis en bij je eigen persoonlijkheid. En schreeuwt je persoonlijkheid om wit, maak het dan gewoon maar wit. maar je mist dan wel de kans om lef te tonen en de regel te doorbreken. Schilderse.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoi, panteao, Schilderijen kunnen op een gekleurde muur ook mooi hangen. Kleuren zijn zeer persoonlijk en zeggen veel over de mens zelf. Ze horen bij je. groeten.
Bij de keuze van de kleur van het plafond gaat het meestal om smaak, soms heeft het een doel. Als je het plafond van een kamer een kleur geeft, lijkt het plafond lager. Dit kan soms iets toevoegen aan de inrichting van het interieur. Als je een erg grote kamer hebt, kan de kamer wat intiemer worden. Bij een laag plafond kan het een benauwd gevoel geven.
Als je alles in dezelfde tint wit verft, maakt dat je kamer rustig. Een andere prettige bijkomstigheid is, is dat je aan het einde van de verfklus niet met een heleboel verschillende potten met een restant verf blijft zitten. Maar uiteraard is spelen met tinten verf erg leuk. En zeker als de kamer groot genoeg is, kan dit positieve resultaten opleveren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ons plafond is paars/donkerpaars.
Wij hebben een redelijk hoog plafond maar onze kamer lijkt er niet kleiner/benauwder door eerder heel warm. Ik zelf word er heel rustig van :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pas geschilderd (helaas, ik heb er een hekel aan).

Plafond: Helderwit
Wanden: RAL9010 (gebroken wit)

Het betreft een jaren-30 woning met redelijk hoge (2,7 meter) plafonds.