Hoe kan ik hulp krijgen bij het ontwerpen van kamers in een woning?

Het staat er misschien een beetje vreemd, maar het gaat om het volgende.

We hebben een woning gekocht waar veel aan moet gebeuren. Maar ik zie het niet meer helemaal en het vliegt mij aan.

De huiskamer is bijv een rare, onhandige indeling, de badkamer moet nog helemaal aangelegd worden, alleen de wanden staan er.
Ik zoek iemand die mij tips geven daarbij, een ontwerper of zoiets?
Kan ik ergens vrijblijvend advies vragen?

Wie kan mij tips geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je de maten opneemt van de ruimtes, dan kun je bij een sanitairzaak, gratis advies krijgen voor je inrichting, vaak ook met tekening voor thuis. Je kunt er dan nog over na denken wat je wil, tevens kun je het sanitair en tegels daar bezichtigen. Dit geldt ook voor de woonkamer, alleen moet je dan naar de betere meubelzaak, al kun je bij IKEA ook al een eind komen hiermee. Bij de bouwmarkt en verf speciaalzaak kun je advies krijgen over kleuren verf en latex, maar ook vaak over behang en gordijnen, maar soms ook vloerbedekking. Maak een briefje wat je wensen zijn voor woon- en badkamer. Je kunt ook een architect inhuren, maar dat kost handen vol geld. Kijk ook eens in de woontijdschriften, daar krijg je ook goede ideeën van. Succes.

Op de site verbouwkosten.com/ kun je eens rondneuzen, en vragen stellen, op die manier weet ik zeker dat je er spoedig uitkomt. Je kunt ook kijken op werkspot.nl Bart

Bronnen:
http://www.verbouwkosten.com/
http://www.werkspot.nl/

Kijk eerst wat je aan de muren en vloeren wilt veranderen (behang, verf, andere vloer?). Je kan bv. gaan kijken in winkels naar kleuren van verf en behang, de vloeren die ze hebben, of eventueel vloerbedekking. Als je dit hebt vastgesteld, kun je meubels gaan uitzoeken. Kijk wat bij je huis past en wat jij mooi vindt. Ik krijg altijd veel inspiratie van de Ikea (alleen rondkijken en niets kopen) of van die catolugussen van meubelwinkels. Wat ook erg handig is is het programma Floorplanner.nl. Je kan daar je eigen huis inrichten. Zoals je ziet kan je zelf ook nadenken over je interieur. Anders lees je de vorige reacties maar, die zijn ook erg handig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100