Mijn bureaustoel veroorzaakt een slijtegecirkel op mijn laminaat, hoe krijg ik die weer weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

Licht insmeren met olie. Olijf of zonnebloem. Even laten ( intrekken) en uitvegen. Evt herhalen.
Als dat gelukt is, plastic kantoormat halen bij de kantoorhandel, leenbakker of elders.

Suc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poetsen met bijenwas. Om het te voorkomen in het vervolg; er zijn matten verkrijgbaar voor onder je bureaustoel. Verkrijgbaar bij de kantoorboekhandel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die cirkel zal wel niet meer weg kunnen. Wel kan je verdere slijtage voorkomen door ( bijv. bij Ikea)een doorzichtige plastic onderlegger te kopen, speciaal voor onder bureaustoelen. Dat is een betaalbare oplossing. En zolang die onderlegger ligt, zie je de slijtage ook niet.
Als je dat niet wilt zal het wel neerkomen op een nieuw stuk laminaat leggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dudemeister
12 jaar geleden
yep
ik hep em zelluf ook € 19,95
Omdat laminaat een houtproduct is kun je de slijtege met een kleine gasbrander verhitten waardoor de nerven weer beter zichtbaar worden. Pas op dat je voorzichtig te werk gaat anders wordt de nerf te veel geaccentueerd.
Om dit probleem te voorkomen kun je overwegen rubberen wieletjes te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LAMINAAT IS KUNSTSTOF DUS GEEN HOUT