welke stof is het zachts voor een dekbedovertrek? (geen satijn!) en het moet betaalbaar zijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Antwoorden (5)

Gewoon katoen,slaapt lekker,en je transpireert er niet onder onder en makkelijk in de was.
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flanel is heerlijk
burgos
12 jaar geleden
flanel kan best maar zo heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katoen kun je een paar keer wassen, dan schuurt het niet meer.
Ik heb een flanellen dekbedovertrek, heeeeerlijk zacht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flanel is heerlijk zacht en heel geschikt voor beddengoed.

Je kan ook fleece overwegen, maar dit is wel echt warm en natuurlijk synthetisch. Het ligt er maar net aan waarom je een zachte stof wilt hebben. ;-)

Wanneer je een zachte stof wilt die niet 'fluffy' is, kun je denken aan wafeldoek. Mooi voor dekbedovertrekken, want het ligt mooi vlak zonder te hoeven strijken. :-)

Maar er zijn ook gewoon vlakke katoenen stoffen te koop, welke zacht aanvoelen. Het ligt ook aan de dikte van de stof en hoe het katoen gesponnen is, hoe stug of juist zacht het weefsel aanvoelt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Broderie is ook een heerlijk zachte stof, welke geschikt is voor dekbedden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gekamd katoen. Hier worden de garens gekamd vóór het spinnen waardoor de stof zachter en soepelder wordt, er minder onzuiverheden voorkomen en ook na veel wassen geen pluisjes ontstaan (peeling). Door dit proces worden 10 tot 15% van de garens verwijdert. De kortste eerst, want hoe langer de katoengarens, hoe beter de kwaliteit van uw dekbedovertrek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Lidl hebben ze nu sets van microfleece! Ik vind het heerlijk slapen! Zijn ook heel goedkoop!