Hoe krijg je een bobbel uit de vloerbedekking?

Ik heb terpentine op de vloerbedekking gemorst, en nu zit er een bobbel in. Kun je dat er zelf weer uit krijgen, of moet je daar een bedrijf voor vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
5.8K

Antwoorden (2)

Die bobbel zou kunnen komen door het losweken van de lijmlaag in of onder het tapijt. Voor er zelf iets aan te doen: Weet je nog wie het gelegd heeft? Vraag hun om tips en advies.

Als het de lijmlaag tussen vloer en tapijt is, EN je tapijt is vrij ruw van structuur KAN je met een schep met een of twee snedes (Bij 2 als een +) door de blaas snijden. Doe dit zoveel mogelijk langs patroonlijnen. Open het tapijt en smeer wat tapijtlijm (Of bisonkit) onder het tapijt. Duw het tapijt terug op de plek [let op dat je de naden netjes dicht duwt, en er geen lijm omhoog steekt] en leg er een dun stapeltje boeken 24 uur op. Het is wel een risico en niet gegarandeerd dat je niets meer ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het op de hout is, dan niet meer.
maar anders weet ik het niet