Welk hittewerend materiaal zoek ik?

Ik heb een kast gekocht en die wil ik in het vakantiehuisje neerzetten. Hier komt deze relatief dicht bij een kachel te staan.
Het betreft een gesloten kachel, maar deze stoot nog steeds veel warmte uit.
Om te voorkomen dat deze hitte de kast beschadigen zou of erger zou ik graag een hittewerend materiaal op de zijkant van de kast willen bevestigen. Maar ik weet niet precies wat voor een materiaal hiervoor het beste is, en waar ik dat eventueel zou kunnen krijgen.

Weet u misschien wat voor een materiaal ik het beste kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
2.3K
Inekez1
7 jaar geleden
Van welk materiaal is de kast?
Wat is de afstand tussen kast en kachel? Gaat het om een houtkachel?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Moet het ook een beetje mooi zijn?
Ik denk aan een dunne metalen plaat op minimaal een cm van het hout.
Een deel van de warmte zal gereflecteerd worden, een deel opgenomen en afgegeven aan de lucht en een deel doorgegeven aan de kast.

Antwoorden (1)

Hittereflectie-folie. Eventueel geplakt op brandveilige platen. De platen kan je gewoon in de bouwmarkt halen, de folie kan goedkoop bij onze Chinese vrienden worden gescoord....