Soms maakt u door uw verhuizing bijzondere kosten, zoals voor verf, gordijnen, administratiekosten voor de huurvereniging of vervoer van uw spullen. U kunt recht hebben op bijzondere bijstand voor deze kosten als u aan alle voorwaarden voldoet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet iedere gemeente geeft een vergoeding voor verhuiskosten en hangt van vele andere dingen af en niet iedere gemeente voert dit beleid.
Ga bij je eigen gemeente te rade .
Die weet precies of je deze vergoeding krijgt en of je hiervoor uberhaupt in aanmerking komt.
Indien zij dit vergoeden.
11 jaar geleden
Verhuiskosten kan men dan alleen bij de de afdeling szw van de gemeente verkrijgen als men voldoet aan een aantal voorwaarde;

Men moet een inkomen hebben dat gelijk is aan een minimum WWB uitkering.

Men dient te verhuizen om het werk te behouden.

Men dient te verhuizen daar de uitgave aan wonen te hoog is ten opzichte van uw inkomen (te hoge huur / hypotheek).

De verhuizing is noodzakelijk vanwege het gezin.

En zo zijn er nog meerdere regels, voldoet u niet aan het gestelde hebt u geen recht op een verhuisvergoeding.