Dressoir lade maken die telkens open gaat?

ik heb een dressoir waar 3 lades inzitten, door een verbouwing is de kast vervoerd geweest en sindsdien is er een lade die telkens na het dichtdoen weer open rolt.
is dit te maken, en zo ja hoe? graag reacties

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
13.9K

Antwoorden (3)

Mogelijk kun je aan de lade, dus in de kast, helemaal achterin, een magneet(je) bevestigen. Aan het 'vaste' deel van de kast, dus nog achter de lade, bevestig je een metalen plaatje of een aantrekkende magneet. Dan is het euvel opgelost....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de geleiders van de lade kunnen losschroeven en een beetje hellend achterover kunnen monteren. Hierdoor komt het voorste gedeelte van de geleider iets hoger als het achterste gedeelte van de geleider. Doe je dit teveel dan kan de lade weer dicht glijden als je hem open hebt staan. Doe dit dus met mate.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk is na of de dressoir wel goed waterpas staat, het open rollen van de la wijst er op dat de la naar voren leunt.

Is dat niet het geval zijn de geleiders van de la tijdens transport wat verschoven en dienen ze weer recht gezet te worden, draai hiervoor de voorste helft van de schroefjes een kwart slag los (niet er uit), duw de geleiderail aan de voorzijde omhoog en draai de schroefjes weer vast.