hoe komt het dat er ijs onder mijn raam ligt

elke avond doe ik mijn raam dicht, en laat ik die dicht, maar als ik wakker word, zit er een laag ijs op de randen
hoe zou dit kunnen komen?

Toegevoegd na 2 uur:
dubbel glas, btw,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het enkel glas?

Omdat je raam kouder is dan de rest van de kamer condenseert vocht uit de lucht erop. Raken de randen onder nul, dan bevriest dat vocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de lucht bij het raam koelt af en koude lucht kan minder vocht bevatten dan warme lucht, dus dit vocht slaat neer op het raam als condens.

Andere antwoorden (2)

Vocht in je kamer en buiten vriest t zo'n 8 graden, ramen zijn dun dan vormt zich er ijs op of onder. Soms zgn ijsbloemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zit er nog wat ruimte tussrn het glas en het kozijn en komt daar water en kou doorheen.