Schemerlamp omgevallen daarbij is glas gebroken,betaald onze inboedelverzekering uit?

Bij het verplaatsen van de staande schemerlamp is te hard aan het elektra-koord getrokken Het was een dik z.g. ijspegelglas model

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

Ik ben bang dat de kosten voor eigen rekening zullen komen.
Mocht de verzekering onverhoopt toch uitbetalen, loop je de kans op een premieverhoging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vaak is er eerst een eigen risico!
ik heb als verzekeringsadviseur gewerkt en bij ons was het: als je iets omstoot en datgeen maakt iets anders stuk, dan is alleen dat anders verzekerd. Bijv.: je laat je kast op een tafel vallen, dan is de tafel verzekerd en de kast niet. Klinkt en is raar... Maar misschien is het bij jouw verzekering anders (denk het niet). Anders even de polisvoorwaarden lezen of bellen. Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
eigen risico is er sowieso en ook als je naar een andere maatschappij wil overstappen, wordt naar je schadeverleden gevraagd. En dan kun je geweigerd worden. Vervelende voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt ook aan welke verzekering je hebt.
wel weet ik dat als het een ander gedaan heeft het wel wordt vergoed dit kan dan zijn dat het ook via je eigen verzekering gaat ,maar die ander moet dit wel doorgeven aan zijn eigen verzekeringsucces
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de inboedelverzekering die je hebt.

De ene verzekering dekt het wel en de andere niet, kijk dus je polis na.