aanbetaling terug krijgen

Wij wilden laminaat over de plavuizen laten leggen wij bij de winkel gevraagd en die stuurden iemand om te meten en te kijken of het mogelijk was ,wij werden gebeld met de mededeling dat het kon maar dat we nog wel een speciale onderlaag extra er bij moesten nemen drie onderlagen in totaal en dan kreeg ik 100 % garantie,en of we dan gelijk een aanbetaling kwamen doen en gelijk de afspraak maken voor het leggen wij gedaan en ze zouden op een maandagmorgen komen de kamer leeggehaald en meubels opgeslagen,toen de stoffeerder kwam zij hij dat hij het niet ging liggen want hij gaf daar geen garantie op ,en deze man was ingehuurd door de winkel waar de laminaat vandaan kwam maar hij gaf geen garantie dat het goed zo gaan ,wij de winkel weer gebeld en gezegd dat wij onze aanbetaling terug wilde hebben ,en wij hebben het ook zwart op wit staan dat als het niet kon de order niet door zou gaan,en nu zijn we twee weken verder ,en ik heb nog steeds mijn geld niet terug gehad. mag dat zo maar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.6K

Het beste antwoord

Natuurlijk moet je je geld terugkrijgen. Maar voordat je juridische middelen ingaat zetten, kun je eerst zelf beter proberen of dat gaat lukken.
Eerst een paar keer bellen en/of mailen. Als dat niet helpt een *aangetekende* brief sturen, waarin staat dat je ze bijv. nog één week geeft om het geld terug te geven.
Daarna kun je alsnog hulp gaan inroepen. Bewaar alle correspondentie.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dat mag niet. Rechtsbijstandverzekeraar inschakelen, anders de Conumentenbond, Kassa of een wetswinkel...om maar wat te noemen.

Toegevoegd na 6 minuten:
sorry:Consumentenbond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een aangetekende brief sturen naar de leverancier dat je binnen twee weken een oplossing wil, of je geld terug. Dat de stoffeerder het niet wil leggen zoekt hij maar uit met de leverancier, daar is hij tenslotte door ingehuurd. Ik ben geen vloerenlegger, maar drie onderlagen lijkt mij ook geen goede oplossing. De lagen zullen gaan schuiven ten opzichte van elkaar, met alle ellende van dien.

Ook kom je wel erg hoog te liggen, als je de plavuizen laat zitten en daar nog drie onderlagen plus laminaat op legt. Je komt misschien zelfs boven drempels uit, je moet je afvragen of je dat wel wilt.

Plavuizen verwijderen is een rotklus, maar waarschijnlijk wel de beste optie.
14 jaar geleden
Ik heb zo ook een hele tijd gewacht tot ik mijn geld terug kreeg voor de aanbetaling van een bank die niet geleverd kon worden. En ondanks toezeggingen kwam er geen cent terug. Uiteindelijk ben ik naar de winkel gegaan en daar gezegd dat ik pas de winkel zou verlaten als ik m'n geld terug had. Toen kreeg ik direct mijn geld terug (het was een drukke zaterdag en dit soort situaties maken niet zo'n goede indruk bij andere klanten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt inderdaad recht op terugbetaling (en misschien een vergoeding voor alle moeite die je reeds hebt gedaan om je geld terug te krijgen) en ik zou gelijk maar stevig inzetten, niet eerst 24 keer vriendelijk vragen of ze je geld willen teruggeven, slechts 1 keer vriendelijk vragen en dan de winkelier vertellen dat je er derden bij gaat betrekken.
Ik doe per definitie NOOIT aanbetalingen! En tot nu toe is er nog geen winkel geweest die daar niet akkoord mee is gegaan. Een aanbetaling is voor de winkelier een soort van garantie dat je het product wel echt gaat kopen; als alternatief zet ik een handtekening op de offerte als soort van intentieverklaring. Betalen doe ik pas als het produkt naar mijn volle tevredenheid geleverd is. Op deze wijze loop je geen risico en weet je zeker dat je niet met een louche handelaar in zee gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een onderlaag is nodig om de oneffen heden van de plavuizen weg te werken maar op plavuizen kun je laminaat of vloerbedekking leggen,geen probleem.