Hoe maak ik de muur in de hal goed afneembaar omdat de hond er vaak doorloopt?

Ik heb een kleine hal waar 5 deuren op uitkomen en de trap naar boven en ook nog een hoek.
We lopen altijd door de gang om buiten te komen met de hond nu zijn de randen steeds erg vuil en niet afneembaar
nu wil ik de gang gaan opknappen.
Ik wil eigenlijk geen lambrisering doen omdat het mij niet mooi lijkt om de trap omhoog en de overloop ook helemaal met lambrisering te doen en ophouden net voor de trap ook niet mooi is.
Weet iemand een oplossing wat wel mooi is maar wel goed schoon te maken is.
Het mag ook halverwegen de muur of zo, nu heb ik structuurverf op de muren in de gehele hal, trap en overloop

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
8.6K

Het beste antwoord

Ga naar de bouwmarkt en koop de juiste muurverf.
Daar mee kun je ook alleen het onderste deel van je hal schilderen, al dan niet in een andere kleur dan de rest.

DE WASBAARHEID VAN MUURVERVEN :

De wasbaarheid bij muurverven is belangrijk.
Hoe goed is een muurverf met verschillende reinigingmiddelen schoon te maken?
Hierover ontstaat nog wel eens verwarring omdat er verschillende termen door elkaar gebruikt worden.

1. AFWASBAAR :

Als men bij muurverven spreekt over AFWASBAAR dan wil dat zeggen dat je de muurverflaag met water kunt VERWIJDEREN,
je kunt hem er dus AFWASSEN. Je kunt hem dus niet met water schoonmaken want dan lost hij op.

Dit soort muurverf noemt men ook wel VEEGVASTE muurverf ( droog af te vegen).
Het is een goedkope muurverf alleen voor binnengebruik.

2. WASBAAR :

Met WASBAAR bedoelt men dat de muurverf met lichte reiniginsmiddelen en water is schoon te maken.
Hoe goed zo'n muurverf is schoon te maken hangt zeer sterk af van de kwaliteit.

De meeste wasbare muurverven zijn ACRYLAAT MUURVERVEN meestal in de handel gebracht als TEX of LATEX muurverven.

3. SCHROBBAAR :

Met SCHROBBAAR bedoelt men dat de muurverf met reinigingsmiddelen, water en een zachte borstel is schoon te maken.
De mate van "schrobbaarheid" hangt ook hier weer sterk af van de kwaliteit.
Sommige soorten zijn alkaliënbestendig en dus geschikt voor vers pleisterwerk of beton.
Deze soort muurverven worden binnen en buiten toegepast.
Goede kwaliteiten ACRYLAATVERFMUURVERF of SYNTETISCHE MUURVERF zijn schrobbaar.

http://desnor.home.xs4all.nl/wandafwerking/muurverven.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb hetzelfde probleem en heb afwasbare verf gebruikt. Ik kan er gewoon een doekje overheen halen. Misschien moet je meerdere lagen aanbrengen om de structuur wat minder te laten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een mogelijkheid is om de structuurverf af te steken en de muren te behangen met glasvlies behang, makkelijk aan te brengen, sterk behang, te verfen in elke gewenste kleur, en nadien makkelijk afneembaar met een borstel of vochtige doek