Wat zijn de voor- en nadelen van leer, nepleer, en stof?

ik heb een grenen bankje met losse kussens wat ik opnieuw wil laten stofferen.
ik twijfel erg: prijs, gebruiksduur en gebruiksgemak, het speelt allemaal een rol.
ik heb vijf katten, die graag over de rugleuning lopen, en daarbij soms hun nageltjes gebruiken.

12 jaar geleden
in: Interieur
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je iets aan het beste antwoord van onderstaande vraag/link. http://www.goeievraag.nl/vraag/praktische-verschillen-tussen-bank-leer.148587
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt maria, antwoorden waar ik wat aan heb, maar hier zijn ook katten in het spel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet het,ik denk dat je met elke stof problemen hebt vanwege die lieve kattennageltjes. Met nep en echt leer komen er gaatjes in en met stof kunnen er weer lussen aan komen doordat ze erin vast zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of zelf stofferen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lost het probleem niet op, tenzij je met plaatstaal stoffeert. Maar dat zit dan weer niet lekker.
Rieneke1
12 jaar geleden
haha keesje, laten we dat maar niet doen ;) maria, ik heb twee linkerhanden, dat gaat 'm niet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig. Ik had zelf een stoffen bank, die zag er prima uit behalve het feit dat het vol kattenharen zat. Dus toen een half leer half nepleer banken gekocht. Eindelijk geen haren meer maar wel vol haken wat eigenlijk nog lelijker is. Juist door het over de rugleuning lopen, even wegzakken ggggkkkk, nog een haal erbij. Ik denk dus dat je voor jezelf moet bepalen wat je het minst erg vind, snel haken of elke dag de bank goed afstofzuigen. Echt leer zou ik zelf niet doen, dan zou ik gaan voor een goede kwaliteit nepleer. Voor de rest... tja, met katten moet je niet verwachten dat het 10 jaar mooi blijft =) Ik weet niet hoe handig je bent maar zelf stofferen zou ook een oplossing kunnen zijn. Er zijn veel mooie stoffen te vinden en het word dat dusdanig goedkoop dat je je niet hoeft te verbijten als het toch "misgaat". Dat laatste is wat ik zelf zou doen trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, ik lees net dat je 2 linkerhanden hebt... schrap de laatste 3 zinnen dan maar =))

Het beste antwoord

Misschien kun je beter overwegen om een ander bankje te kopen.
Kussens stofferen is namelijk best prijzig, informeer eerst even, voor je over materiaal nadenkt.
Het materiaal is misschien niet zo duur, maar arbeidsloon wel.
Kijk alle reclame folders eens door wat een nieuw bankje kost en kijk eens bij die mega grote meubel winkels.
Ook Ikea heeft leuke bankjes.
Op Markplaats kun je ook even rond snuffelen.
Ook bij tweedehandswinkels kun je vaak goedkoop terecht.
Wat betreft gebruiksgemak zou ik kiezen voor leer of nepleer,
even een zeem met schoon water erover, kun je zo onder de kraan uitspoelen, en alles is weer netjes.
Je krijgt echter wel kleine krabbeltje erop, maar dat weegt niet op tegen het gemak ervan.
Bij stof heb je met katten echt heel veel haren, deze moet je echt 1x per dag stofzuigen, voor alle haren weg zijn, is dit een vervelend klusje.
Als je visite krijg moet je, voordat deze komt, weer je bank stofzuigen, anders zitten ze helemaal onder de kattenharen en dat stelt niet iedereen op prijs.

Toegevoegd na 10 minuten:
Sorry, las net dat je geen tweedehands wil en dat je aan je bankje gehecht ben.
Dan kun je misschien beter kiezen voor leer of nepleer, maar misschien vind je het niet erg om te stofzuigen.
Kies in iedergeval een gladde stof, als je voor stof gaat, want een ruwe stof is een drama met katten, dit zie ik weleens, als ik bij mensen op visite ga, die hebben maar 2 katten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahahaha, ik moest even lachen... Ik heb heel lang een stoffen kattenstoel gehad, die ik dus niet elke dag als een bezetene stond te stofzuigen. Iedereen wist dat, behalve de vertegenwoordiger die er voordat ik wat kon zeggen inplofte met zn nette pantelon. Toen hij wegging had hij een erg harig achterwerk, ik wist zo niet wat ik moest zeggen dat ik helemaal niets heb gezegt en hem zo de deur uit heb laten gaan... best wel erg eigenlijk... verder een dikke + voor je antwoord.
Rieneke1
12 jaar geleden
haha lullig hoor, dat je z'n kont niet even hebt afgeklopt ;)

Andere antwoorden (1)

Als je katten hebt,dan zou ik geen leer nemen
Als ze krabben,dan zie je dat direct.
Als ze op stof krabben ,dan valt dit minder op.
Als je het opnieuw wilt laten bekleden,dat is niet goedkoop.
Je moet de stof,of het leer,,of het nepleer per meter afrekenen.
En dan komt het uurloon er nog bij.
Als je niet te erg gehecht bent aan het bankje,,zou ik overwegen om een andere 2e hands te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
nee eef, ik ga niet naar de kringloop, ik ben erg gesteld op mijn bankje :)