Welke plant is geschikt voor een studentenkamer?

Ik heb een kleine erg warme studenten kamer en vind het wel leuk omdat iets vrolijker te maken met wat kleine plantjes. Het moet dus een plant die goed voor binnen is en cruciaal is dat je er weinig omkijken naar hebt.

ARG het is natuurlijk studentenkamer....

Eddijst heeft mij terecht er op gewezen dat ik niets over het licht heb verteld. Daarom bij deze: Mijn kamer zit aan de zon zijde en heeft twee enorme ramen die veel licht doorlaten (vandaar dat het ook zo warm is). Dus ik heb veel licht.(voor in huis)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had je per ongeluk in studentenkamer meer ruimte gemaakt?

Het beste antwoord

Je vertelt niets over licht.
Wil je zo maar een leuk plantje dan is Calanchoe je allerbeste koop.
Kan wel een maand of meer zonder water, kosten niet veel en zijn er in verschillende kleuren.
Er zijn hele kleine plantjes en ook grotere in de handel.
Ze kunnen soms wel maanden bloeien.
En de echte studentenkamerplanten zijn de neppers.
Planten van kunststof in allerlei kleuren en maten , de duurdere bijna niet van echt te onderscheiden.
Geen water nodig, geen mest en geen licht, alleen soms een beetje stoffig.
Beter nepplanten dan bijna dode planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Cactusjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunstplanten? Zijn best mooi tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bonsai boompjes misschien?

www.bonsaiwereld.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vetplanten, bijvoorbeeld de Sedum burrito. Ideaal wanneer je weinig tijd of zin hebt in verzorging. Het is een leuk, klein plantje met grappige, hangende stengels en mag niet veel water hebben.

Toegevoegd op 19-06-2009 18:56:01
Oh, en ze kunnen ook heel goed tegen felle zon en warmte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mijn superkleine studentenkamer had ik 2 planten, die zelfs na 5 jaar nog meeverhuisd zijn naar wat groters..
De papyrus stond in een accubak met z'n voeten in het water, dus die kreeg bij lage waterstand - lange stelen met bovenaan wijduitwaaierende parapluutjes.
M'n andere plant was een hertshoorn - maak alleen niet de fout hem te willen afstoffen, want hij hoort zo. Vindt droge lucht prima (juist door die beharing)

Anders gewoon eens een tuincentrum inwandelen en je laten voorlichten - er zijn zó veel leuke planten !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vetplanten kunnen veel hebben. En nepplanten zijn natuurlijk helemaal handig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sanseveria (Vrouwentongen). Doen het overal en hebben maar heel weinig water nodig. Bovendien zuiveren ze de lucht van sigarettenrook (voor het geval jij of een bezoek(st)er rookt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bananenboompje! Kan werkelijk overal tegen, te weinig water, te veel water, droogte vocht, warmte veel licht of weinig licht: het maakt 'm allemaal niks uit.
Bovendien is het een mooie plant: Een leuk tropisch boompje. Leuk hoor, op een studentenkamer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wietplant! Daar kun je nog een beetje mee bijverdienen ook!