wat betekend giveg 77 op een gasslang?

gisteren een oud gasfornuis gekocht..
Toch niet wat ik denk??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Ja, dat denk je goed. De slang is uit 1977 en moest vervangen worden voor 1992.
Het Giveg keurmerk bestaat niet meer, dat heet tegenwoordig 'Gastec'.
De slang dus absoluut niet gebruiken, het rubber is te uitgedroogd.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als je een fornuis hebt met een zichtbare slang dan is zo'n mooie gele nu verplicht (ja, is gewoon een zwarte maar in een extra gele flexpijp).