Wij hebben een wit leren bankstel, daar hebben we wat paprika op gemorst. Hoe kunnen we dat verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een vlekkenschaar

Het beste antwoord

Dat kun je voorzichtig reinigen met een sopje van groene zeep.Moet je wel meteen doen,want dergelijke vlekken trekken echt in het leer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima het werkte bedankt

Andere antwoorden (2)

met HG 4 in 1 leerreiniger, of een steradent tablet oplossen in een half kopje warm water en het nog bruisende spul op de vlek gieten, deppend of licht wrijvend schoonmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal er maar helemaal van afhangen wat voor ledersoort het is.
Is het rundsleer?
Is het gedekverfd?
Zit er een waslaag op?

http://www.huishoudplaza.nl/Vlekken/art/481/leer-vlekken-verwijderen

Ik lees o.a.
* Citroensap en melk.
* Wit leer wordt weer prachtig als u het insmeert d.m.v. een doekje met opgeklopt eiwit.
* Olie en azijn.

Wat je ook doet: probeer eerst op een stukje wat niet goed zichtbaar is.