Hoe knap ik mijn muren het beste op?

ik heb nu behang, wat geverfd is, 10 jaar terug.
het ziet er niet meer uit, maar wat is nu het goedkoopste?
opnieuw verven of behangen?
en kan je behang kopen in een effen kekke kleur, zonder dessin?

12 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Het beste antwoord

Dat ligt er aan wat je verstaat onder "het ziet er niet meer uit" is het alleen vuil? Dan is sausen goedkoper maar laat het behang al los op bepaalde plekken of is op sommige plekken de toplaag gescheurd? Dan is het natuurlijk veel mooier en aan te raden om het er af te halen en er nieuw behang op te plakken, of sausen. Dit kost dan meer maar is veel netter en mooier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Opnieuw verven is iets goedkoper en sneller want als je gaat behangen moet je het behang er eerst afhalen met een dure machine en dan weer nieuw behang kopen... geen aanrader dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
maar verven moet zeker 2x.
twijfel twijfel :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp ik maar ik zou toch de verf aanhouden want behang kan nog altijd gaan scheuren en verf niet ;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
dank , en ik heb je geplust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat behang eraf halen een veel grotere klus is dan even verven. Koop een goede kwaliteit verf die goed dekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, kruidenvrouw. En je moet er ook nog eens een dure stomer voor gaan halen...
Verven is goedkoper - maar kost meer tijd. Bij de formido hebben ze leuke kleurtjes ! Lichtgroen is mijn favoriet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vaak verhuisd en verfde altijd over het behang heen met Raufaser verf.Je hebt het in wit of kleur. Het is elastisch en wasbaar en er zitten een soort vezels in waardoor het niet zo gladjes op de muur zit. Het zit er zo op. Je kunt het met een roller of kwast doen of er op spuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
behang is ongeveer bij de praxis 7,50 per rol dus dat is best wel goedkoop ook is best wel leuk om een muur een vrolijke kleur te geven en dan de rest van de muren wit dit geeft een leuk en ruimtelijk effect voor goedkoop behang moet je naar de gamma of praxis hier hebben ze behangplaksel behang en dat soort dingen ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het behang nog in goede staat is zou je kunnen overwegen om het over te schilderen met monodek. Dit is een latexverf, die in één laag dekt. De naam zegt het al, hè. Je kunt monodek laten mengen in elke kleur die je wil en als je het zelf aanbrengt, kun je de kosten enigszins beperkt houden.