Welke kleuren zorgen voor een warme en gezellige sfeer in je slaapkamer?

Dan bedoel ik je muren verven
Alvast bedankt :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aardetinten, er zijn er al een hoop van genoemd, zijn warm, gezellig en mooi. Ze zijn onderling perfect te combineren voor een groots resultaat. Door er eventueel (gebroken) wit bij te doen hou je het iets luchtiger en lichter. Of dit 'nodig' is hangt van de ruimte en je smaak af. ;-) Veel plezier met bedenken en uitvoeren. Maak er wat moois van!

Zwarte muren brengen heel veel sfeer. Het liefst ook zwarte muur en meubilair.

geel, en met mate terra. warme en vrolijke kleuren die zomers en warm aanvoelen.

Oranje en lichtpaars

Ik heb op school net gehad dat:rood, paars enz. Warme kleuren zijn. (een beetje herfstkleuren)

één van de drie primaire kleuren geven al veel sfeer. Die kleuren zijn: Rood, Blauw en Geel. Misschien een leuk idee om patronen toe te passen

Terracotta en Okergeel zijn warme kleuren, ook als je lichte tinten daarvan gebruikt.

Donkerbruin, soort wijnrood. Vind ik 'warm' aanvoelen.

Zandkleuren zijn redelijk warm en rustgevend, eventueel te combineren met bruine of mosgroene accenten.

Ik vind bordeau rood altijd erg warm en mooi

Die van mij heb ik koningsblauw met turquoise geschilderd met zwarte meubels en oudroze accenten zoals een klamboe, nachtlampje, gordijntjes met roosjes en kanten valletjes voor de ramen etc. Heel knus en sfeervol! Maar de andere ideeën die ik hier lees lijken me ook weer zo leuk! Ik denk dat als je gewoon es een bouwmarkt in loopt en de verfkleuren goed in je opneemt, je wel tot een inspiratie komt. Blauw zoals ik het heb is bijvoorbeeld een koele kleur, maar door de combinatie van alles oogt het geheel weer warm.

Roomwit, beige, perzikkleur, rose.

Wat vor de een warmekleuren zijn, vind een ander helemaal niet mooi of warm. Het best kun je vanuit je eigen meubels aan de gang gaan en hier mooie kleuren bij creeren. Doe dit met een kleurenstaal, want soms een heel klein beetje een andere kleur geeft al voldoende effect.

aubergine paars en bordeaux-rood zorgen voor een warme sfeer i.c.m. zwarte en/of zilveren accessoires

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100