is latex wit ral9016?

Je kan latex kiezen in 9001,9010 of wit en is wit dan 9016?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Antwoorden (4)

Nee, 9016 is ietwat gelig, 9010 daarin tegen is zuiverwit. Als je echt wit wilt, dan kies je voor 9010.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9016 is witter dan 9010, 9001 is wat cremig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het juist andersom geleerd, maar dat is al wat jaartjes geleden, het zou dus kunnen dat jij gelijk hebt.
Ral 9001 (Cream) heeft een lichte creme tint
Ral 9010 (Pure white) heeft een heel lichte zeegroen/blauw tint (zie je bijna niet)
Ral 9016 (Traffic white) heeft nog lichtere zeegroen/blauw tint (zie je bijna niet)
en
Ral 9003(Signal white) is echt hel wit

Maar pas als je verschillende "kleuren" wit naast elkaar gebruikt zie je de verschillen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ral 9003 zit een tikkeltje blauw in, daardoor oogt deze witter.
Ral9010 = ivoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wit is gewoon wit en Ral 9001 en Ral 9010 zijn aangekleurd met geeloker en zwart. Ral 9016 is aangekleurd met zwart.
Goedkoper witte latex is altijd grauw t.o.v duurdere daar deze met goedkope grondstoffen gemaakt is. Meestal is dit een vermenging van latex en witkalk.