Wat is een goede kamer hangplant?

Ik heb een nieuw huis en heb daar een mooie bruine muur, nu heeft de vorige bewoner daar ooit een plankje aan gemonteerd gehad en het gad gedicht met plamuur en er zitten nu dus 2 witte stippen op mijn muur.

Nu wil ik deze wegwerken, door hier een plankje te maken waarop ik een plant zet. Het liefst wil ik hier een groene plant op hebben en eentje waarbij de bladeren niet omhoog groeien, maar over de bak/pot gaan hangen. Het moeten echter geen bladeren worden van 50 cm lang, iemand een idee wat hier de geschikte plant voor is.

Post wat namen/foto's en dan kan ik kijken of het iets is wat ik zoek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.7K

Antwoorden (9)

Een lidcactus is erg mooi. Mijn moeder heeft die hangen en hij bloeit (gok ik) zo ongeveer 3x per jaar. Heel mooie bloemen en voor de rest van de tijd gewoon heel mooi groen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Varens zijn daar heel geschikt voor.
Die groeien 'naar beneden' en hebben mooie (licht) groene blaadjes.
Worden ook lang genoeg om ergens voor te hangen wat bedekt moet worden.
Het is wel een plant die altijd veel (dag)licht moet hebben,dus niet in een donker hoekje kan staan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De scindapsus: hele makkelijke plant om te hebben en gaat echt jaaaaaaaren mee. Goed te snoeien als-ie te lang wordt. Die van mij is al meer dan 20 jaar oud!

http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ACEW_nl___NL413&biw=1006&bih=470&tbm=isch&sa=1&q=scindapsus&oq=scindapsus&aq=f&aqi=g3&aql=&gs_sm=e&gs_upl=57151l61057l0l61567l10l10l0l6l6l0l215l596l0.3.1l4l0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat ook handig is aan die planten... Je hoeft ze niet zo heel goed te verzorgen..
Mijn oma heeft er 1 en die is ook zeker 15 á 20 jaar oud en die krijgt elk jaar 6 maanden geen water (omdat ze dan weg is en niemand anders zorgt ervoor). En wanneer ze dan weer thuis is even flink onderdompelen...En hij leeft weer helemaal op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Ik vergeet um ook wel eens (geen 6 maanden hoor hahaha), maar dat is geen enkel probleem inderdaad.
Ik vind ze ook heel decoratief, maar dat is een mening ;-)
Heb je wel eens aan een hertshoorn gedacht?
Ik vind het prachtige, decoratieve planten, die zowel in een modern als in een wat klassieker interieur passen, door hun grillige bladeren en hun mooie grijs-groene kleur.
En door hun 'dons' hebben ze ook minder moeite met onze droge kamer dan andere varens, die graag een hoge luchtvochtigheid hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je, dacht ik ook direct aan!
De Chlorophytum of wel graslelie, is een van de allersterkste kamerplanten, voor zon en schaduw .
In zijn vleesachtige wortelknollen kan hij veel water op slaan en kan zodoende wel een maandje zonder water overleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb als hangplant een Aeschynanthus Rasta, je hebt nog een andere variant de "twister".
Zijn vetplanten dus vrij gemakkelijk te onderhouden. De mijne is niet erg lang maar ik weet niet zeker hoelang ze kunnen groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind de vaderplant oftewel tradescantia een absolute topper.
oersterk en decoratief.
12 jaar geleden
Hedera (klimop,bij ons genoemd de klimaf) De bonte variant is heel mooi tegen een bruine wand. Groeit snel en is makkelijk te snoeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet geen latijnse naam allen de nederlandse en dat is de wasbloem.
Is een hangplant.
Komen van die kleine wit met roze bloemetjes in.