op mijn kabinet kast staat op de kuif een afbeelding mijn vraag is staat dit symbool voor iets ?

Toegevoegd na 7 minuten:
bv is dit kabinet voor een soldaat gemaakt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Volgens mij stelt het een Griekse krijger voor.
In de renaissance herontdekte men de oudheid en ging men uit bewondering Griekse bouwstijlen en ornamenten kopiëren. De kast kan van veel later datum zijn, want kastenmakers grepen op hun beurt later weer vaak terug op de renaissance.