verwijderen van kurkvloer

Ik heb 2 lagen kurkvloer in de woonkamer liggen, hij is verlijmd op de cementvloer, ivm. aanschaf van een andere vloer moet deze eruit.
Heeft iemand goede tips hoe ik deze het best kan verwijderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
4.5K

Het beste antwoord

Een methode is: als je weet dat je lijm op waterbasis (dat schijnt een bruine lijm te zijn heb ik me laten vertellen) hebt gebruikt dan kan je gewoon een behangstomer gebruiken. Deze zorgt er voor dat de kurk loslaat en dan kan je het gewoon afsteken.

Tweede methode is: een vloerscrubber gebruiken. Die schraapt de kurk gewoon van de vloer. Een vloerscrubber kan je huren bij Bo-rent. Bij deze methode beschadig je de betonnenvloer niet.

En als laatste (lijkt op de vorige), een tapijtstripper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

waarom moet het er uit ????
dit in verband wat er voor terug komt !!!
er zijn vele oplossingen
maar dan moet je bij de eerste twee beginnen.
ik hoor het graag.