hoe verzorg ik een avocado plant?

hij krijgt iedere dag een beetje water, de bladeren krijgen droge randen en bruine vlekken. Wat doe ik verkeerd? hij staat niet in het directe zonlicht maar wel op een lichte plaats, en de grond blijft vochtig, niet nat...

Toegevoegd na 2 dagen:
moet hij worden gesnoeid?

Toegevoegd na 2 dagen:
als zaailing bedoel ik. Ik heb hem uit een pit, hij is 25 cm lang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
6K

Antwoorden (1)

Het verzorgen van een advocadoplant (Persea americana) is eigenlijk heel
simpel. Gewoon in de vensterbank, liefst in de zon op het zuiden. Tussen twee
gietbeurten de grond laten opdrogen, maar oppassen dat hij niet uitdroogt,
want hij verbruikt veel water wanneer hij groter wordt. In de winter zullen de
bladeren bruine punten krijgen en afsterven, maar terugknippen in het voorjaar
zorgt ervoor dat hij weer snel uitloopt. Hij kan zelfs geruime tijd zonder
blad leven. Aan te raden is het om hem elk jaar te verpotten. Door snoei zal
hij zich ook vertakken. Eenmaal per twee weken mest in het gietwater of een
langzaam werkende meststof volgens verpakking. Met deze verzorging doet mijn
advocadoplant het al 5 jaar goed.