hoe ontkom ik aan de "lichtranden" van mijn verduisteren rolgordijn?

omdat ik slecht slaap wanneer het erg licht is op mijn slaapkamer heb ik en duur verduisterend rolgordijn gekocht.
het verduisterd echt super, maar doordat langs alle randen gewoon nog licht kan komen is het nog steeds niet goed donker op mijn kamer.
het ligt niet aan de maat van het rolgordijn, die is precies pas.
iemand anders hier ook ervaring mee? en hoe heb je dit opgelost (op een nette manier)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
60.6K

Het beste antwoord

Ga eens op zoek naar zijgeleidingsprofielen:
Het onderstaande heb ik gekopieerd uit een promotieverhaaltje:
Dit model wordt uitgevoerd met een cassettemodel (afmeting 59 mm x 54 mm) en voorzien van een zijgeleidingsprofieln (breedte per geleiding 30 mm) voor verduistering. Deze zijgeleidingsprofielen zijn voorzien van een borstel waardoor de geleider zeer goed verduisterd.

Als je naar een bouwmarkt gaat en het probleem voorlegt, kunnen ze je vast wel verder helpen. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Textielshop raamdecoratie en zonwering - Producten
Rolgordijnen zijn o.a. interessant om te voorkomen dat zonlicht ... Ondoorzichtige doekkwaliteiten zorgen voor een sterk verminderde lichtinval, zonder te verduisteren. ... rolgordijn is de onderlat netjes weggewerkt in de onderzoom. ...
www.textielshop.be/rolgordijnen.html -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel hier kan ik echt iets mee.
ik ga van het weekeind gelijk ens kijekn.
dank je wel

Andere antwoorden (5)

Gordijnen ervoor hangen of houten latten voor het rolgordijn spijkeren die de randen bedekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plak je raam af en schilder de buitenste rand van je raam zwart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een groter gordijn nemen, die dan wat uitsteekt (kun je eventueel wat vouwen)

Toegevoegd na 29 seconden:
Misschien een ander gordijn (of deken) er naast hangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je rolgordijn precies pas in het raam zit, is dat juist de oorzaak: je zou een rolgordijn moeten hebben dat óver de kozijnranden valt, met een voldoende zware onderkant om te zorgen dat het ook echt tegen die randen aan zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar zo bedoel ik het ook, zo valt ie.
het is helemaal op maat gemaakt, dus verwacht dat ze de zwaarte van de onderkant ook "berekend"hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens of je de onderkant kunt verzwaren, zodat ie recht naar beneden hangt en zichzelf daarmee tegen het kozijn aan duwt.
Misschien eens uitproberen met van die tafelkleedgewichtjes?
Aan de open kanten nep gordijnen ophangen.Je kan stof kopen dat niet afgewerkt hoeft te worden (alcantara bv) neem de hoogte en daar heb je genoeg aan voor 2 kanten.De stof is meestal 1,40 mtr breed.Die knip je door midden.Bevestigen door middel van een tunneltje stikken en op buis je schuiven (te koop bij de karwei).Staat ook nog gezellig!!!